  • 1. Data: 2005-07-11 09:25:44
    Temat: wynajem lokalu
    Od: "Ewa" <l...@n...pl>

    Witajcie

    Tak sobie siedzę i myślę i... postanowiłam o to zapytać Państwa, ponieważ w
    googlach nie potrafię odpowiedniej informacji znaleźć, a mianowicie:
    jako osoba prowadządza dg (jednoosobową) wynajmuję innej firmie lokal -
    wystawiam co miesiąc fakturę VAT i co miesiac z tytułu tego wynajmu ponoszę
    koszty, które to odliczam od dochodu (odliczam sobie też VAT). Ale z uwagi
    na to, iż firmie, której wynajmuję ten lokal nie zależy na fakturze, myślę
    tak sobie czy mógłbym im wynajmować ten lokal nie jako firma ale jako osoba
    fizyczna i tylko wystawiać KP? Ale co potem z ponoszonymi kosztami? czy tak
    można zrobić? bo przecież przychód już nie jest ten sam bo z faktury jest to
    kwota netto a z KP kwota brutto...

    Proszę o "wyłożenie" mi problemu...
    Ewa

  • 2. Data: 2005-07-12 07:05:02
    Temat: Re: wynajem lokalu
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <l...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak
    > można zrobić? bo przecież przychód już nie jest ten sam bo z faktury jest

    Niezależnie od tego czy wynajmujesz jako firma (jednoosobowa DG) czy osoba
    fizyczna to jeśli jesteś Vatowcen to musisz wystawiać fakturkę z VAT. Nie
    możesz oddzielać siebie jako osoby fizycznej nie prowadzącej działalności i
    siebie na DG. TO JEDNA I TA SAMA OSOBA - na dodatek VATowiec. Przecież na
    deklaracjach podatkowych wpisujesz swoje imie i nazwisko a nie nazwę
    firmy...

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS