  • 1. Data: 2005-07-10 12:58:13
    Temat: PIT-5 / VAT-7
    Od: "Wanda" <b...@k...pl>

    Witam
    Prowadzę D.G. - od trzech miesięcy nie mam żadnych obrotów tzn ani zakupu
    ani sprzedaży
    w U S wykazuję w PIT- 5 dochody z przed trzech miesięcy , a VAT - 7 wartości
    "0"
    Pytanie - czy dobrze robię? nie daje mi to spokoju.
    dziękuję za wszelkie wskazówki

    Pozdrawiam Wanda

  • 2. Data: 2005-07-10 13:11:35
    Temat: Re: PIT-5 / VAT-7
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl>

> [...]
    wartości
    > "0"
    > Pytanie - czy dobrze robię? nie daje mi to spokoju.

    PIT-5 wypełnia się podając narastająco od początku roku podatkowego dochody,
    w VAT-7 tylko za dany miesiąc rozliczeniowy (lub kwartał VAT-7K).

    Z.K.

  • 3. Data: 2005-07-10 17:19:18
    Od: "Aska" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Kałuża" <e...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dochody,
    > w VAT-7 tylko za dany miesiąc rozliczeniowy (lub kwartał VAT-7K).

    Pozdrawiam Wanda

  • 4. Data: 2005-07-10 17:21:33
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Wanda" <b...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dziękuję za wszelkie wskazówki
    >
    >a ja mam pytanie co z ZUS -to jest koszt bez względu na obroty -składka
    na fundusz pracy jest kosztem bezpośrednio księgowanym w rubr. 14 a
    składka na ubezpieczenie społeczne rośnie ci również od początku
    roku/wykazujesz ją w kosztach albo poza kpir w pozycji wskazanej w PIT5
    i obniża podstawę opodatkowania ,ubezpieczenie zdrowotne zaś obniża
    podatek należny od początku roku podatkowego .
    chyba że nie płacisz ZUS .

    --
    ------------ opix ------------

  • 5. Data: 2005-07-11 12:25:19
    Od: jureq <j...@o...pl>

    Wanda napisał(a):
> [...]
    > ani sprzedaży
    > w U S wykazuję w PIT- 5 dochody z przed trzech miesięcy , a VAT - 7 wartości

    I pamiętaj po 6 miesiącach takiego stanu przestajesz być podatnikiem
    czynnym VAT. Jeśli zechcesz znów coś odliczać, to musisz najpierw
    wypełnić nowe zgłoszenie

  • 6. Data: 2005-07-11 13:24:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

    > I pamiętaj po 6 miesiącach takiego stanu przestajesz być podatnikiem
    > czynnym VAT. Jeśli zechcesz znów coś odliczać, to musisz najpierw
    > wypełnić nowe zgłoszenie

    Z jakiego artykułu ustawy wysnuwasz taki wniosek?
    Ja jakoś nie mogę znaleźć, albo inaczej interpretuję.
    Nie wynika to ani z art 96.6-96.8 ani tym bardziej z art 97.
    Więc na jakiej podstawie?