  • 1. Data: 2002-04-08 12:17:58
    Temat: wynajmowane mieszkanie środkiem trwałym ?
    Od: "gantek" <g...@w...pl>

    Witam
    Być może ktoś z grupowiczów wie -
    Czy osoba fizyczna wynajmująca mieszkanie może odliczyć od dochodu z tytułu
    najmu raty amortyzacyjne?
    Jeżeli tak to w jakiej wysokości?
    Np. mieszkanie ma wartość 50 000zł - jaka będzie rata?
    Z jakiego przepisu wynikają te możliwości ( rozporządzenie i paragraf )

    Bardzo dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Gantek

  • 2. Data: 2002-04-08 12:36:40
    Temat: Re: wynajmowane mieszkanie środkiem trwałym ?
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > Np. mieszkanie ma wartość 50 000zł - jaka będzie rata?
    > Z jakiego przepisu wynikają te możliwości ( rozporządzenie i paragraf )

    Jeżeli mieszkanie jest wynajmowane na działalność gospodarczą to można
    odliczyć wg wyceny ustalonej na podsatwie uopdof - 988 zł za 1 metr. Tak
    ustaloną wartość amortyzuje się 1,5% rocznie.

  • 3. Data: 2002-04-08 13:10:18
    Od: "gantek" <g...@w...pl>

    Dzięki za odpowiedź.
    Ale chodzi o wynajem osobie fizycznej ( nie prowadącej działalności
    gospodarczej ) do zamieszkania.

  • 4. Data: 2002-04-10 16:41:08
    Temat: Re: wynajmowane mieszkanie ?rodkiem trwałym ?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 8 Apr 2002 15:10:18 +0200, w <3cb196e6$1_1@news.vogel.pl>,
    "gantek" <g...@w...pl> napisał(-a):

    > Dzięki za odpowiedĽ.
    > Ale chodzi o wynajem osobie fizycznej ( nie prowad?cej działalno?ci
    > gospodarczej ) do zamieszkania.

    Stawka amort. to 2,5% rocznie (40 lat).
    Nie widzę przeciwskazań do odliczania tegoż, również różne porady
    wskazują to możliwość wpisania sobie tego w koszty.

  • 5. Data: 2002-04-11 20:03:21
    Od: "666" <p...@p...com>

    Są dwa sposoby obliczania wartości początkowej: od rzeczywistej (udokumentowanej
    ksiegowo czyli rzeczywiscie poniesionymi kosztami), albo zryczałtowanej.
    Nawet US się w tym plączą...
    Dżek

  • 6. Data: 2002-04-12 09:28:40
    Od: "gantek" <g...@w...pl>

    > Stawka amort. to 2,5% rocznie (40 lat).
    > Nie widzę przeciwskazań do odliczania tegoż, również różne porady
    > wskazują to możliwość wpisania sobie tego w koszty.

    Witam
    Jeżeli to nie będzie problemem to bym prosił o podanie jakiegoś przepisu, z
    którego wynika 2,5% ( art. paragraf) .
    Myślę, że wartość można przyjąć z dokumentu zakupu jeżeli taki jest. Tylko
    czy w przypadku zakupu za pieniądze z Kasy Mieszkaniowej - tj. przy
    korzystaniu z odpisów od podatku nie będzie jakichś dodatkowych ograniczeń?

    Pozdrawiam
    Gantek