  • 1. Data: 2002-04-08 11:13:49
    Temat: kontrakt menedżerski a działalność
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Słuchajcie koledzy i koleżanki, może sie ktoś potknął o taki
    przypadek, jaki poniżej opiszę, bo powiem że nie bardzo rozumiem problem.
    A sprawa wygląda tak.

    Znajomu ma zarejestrowana działalność, i w ramach tej działalności
    świadczy usługi menedżerskie pewnej dużej firmie.
    Wystawia faktury z 22% VATem.

    Parę dni temu został wezwany do szefa. Byli prawnicy firmy i księgowa.
    Dowiedział sie że przez całe 2 lata wystawiał faktury ze złym VATem,
    ponieważ usługi menedżerskie są zwolnione z VAT.
    I oni ten nienależnie naliczony VAT sobie odliczali i maja problem.
    Po dłuższej rozmowie chlopak dowiedział sie że zwolnione z VAT sa
    usługi menedżerskie świadczone na kontrakcie ale bez dzialalności
    gospodarczej. I podobno US "chodzi" i "sie czepia" jak ktoś ma
    działalnośc o takim własnie profilu i takie usługi świadczy. I wyrzuca
    VAT naliczony do odliczenia.
    I biednemu chłopakowi kazali przepisac wszystki faktury ze zmienionym
    tytułem usługi - na pośrednictwo handlowe czy cos w tym stylu.

    I może ja czegoś nie rozumiem, ale dlaczego nie można by świadczyć
    usług menedżerskich w ramach działalności gospodarczej???
    Szukam, szukam, i przepis mi żaden o omówionej sytuacji nie pasuje.
    Czy w ogóle mozna zabronic wykonywania jakiegos zawodu w ramach
    działalności gospodarczej?? Czy jakis zakaz tego typu istnieje?
    Usług menedżerskich nie znalazłam w wykazie uslug zwolnionych z VAT.
    Może niedokładnie szukałam?

    Biedak, ma juz przechlapane - propozycja fałszowania dokumentów w
    postaci przepisania faktur jest nie do odrzucenia, jeżeli chce te
    usługi firmie świadczyc nadal.
    Ale z czystej ciekawości - czy to aby nie niedouczona księgowa na
    spółke z prawnikami stworzyli nieistniejący problem bo gdzies cos
    usłyszeli i niedosłyszeli??

    Orko, Ty opoko listy, czy nie uważasz że to jakas paranoja?
    O co chodzi?

    Maddy (skonsternowana)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-04-08 12:17:52
    Temat: Re: kontrakt menedżerski a działalność
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Słuchajcie koledzy i koleżanki, może sie ktoś potknął o taki

    Te urzędasy już nie wiedzą do czego się dopierd****. Zabić ich to mało.

    Skoro ktoś dał im większy VAT niż się należy to powinni się cieszyć.
    Gdzie to jest nakazane, że VAT nie może być najwyższy z możliwych ???????

  • 3. Data: 2002-04-08 13:07:06
    Temat: Odp: kontrakt menedżerski a działalność
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

> [...]
    > działalności gospodarczej?? Czy jakis zakaz tego typu istnieje?
    > Usług menedżerskich nie znalazłam w wykazie uslug zwolnionych z VAT.
    -----------
    Zwolnienie z VAT jest - ale w rozporządzeniu MF (w "starym" par. 69 pkt 15;
    w "nowym" par. 67 ust. 1 pkt 15) - ale dotyczy przychodów z działalności
    wykonywanej osobiście.

    Sęk w tym, że niektóre US na siłę zaliczają tego typu przychody (w przypadku
    świadczenia usług tylko na rzecz jednej firmy) do przychodów, o których mowa
    w art. 13 pkt 9 updf.

    Uważam, że można się obronić - posługując się definicją działalności
    gospodarczej i przedsiębiorcy.
    Ważne, żeby spełniony był warunek prowadzenia w sposób ciągły i
    zorganizowany.

    Orka
    PS. Nie ma żadnych problemów jeżeli działalność nie może być uznana za
    wykonywaną wyłącznie osobiście - wystarczy jedno małe zlecenie dla osoby
    obcej.

  • 4. Data: 2002-04-08 14:09:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, inkoguto wrote:

> [...]
    >+
    >+ Skoro ktoś dał im większy VAT niż się należy to powinni się cieszyć.

    Problem w tym, że patrzą tylko na jedną stronę medalu; przeciwną
    niż ty patrzysz ;) Mianowicie: odbiorca usługi odliczył sobie
    VAT którego "nie było" ! To, że wykonawca go NALICZYŁ i ODPROWADZIŁ
    "ich" nie interesuje (zauważ: ciebie też nie interesowała "druga
    strona" !)

    >+ Gdzie to jest nakazane, że VAT nie może być najwyższy z możliwych ???????

    Hm... Ktoś wie ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-08 16:12:30
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > VAT którego "nie było" ! To, że wykonawca go NALICZYŁ i ODPROWADZIŁ
    > "ich" nie interesuje (zauważ: ciebie też nie interesowała "druga

    A ja myślę, że problem kontrolerów skarbowych jest trywialny.
    Jest okazja - można "dorobić" do pensji - dowalić karę w majestacie...
    Ci ludzie: "niepokalani uczciwą pracą" , nie odpowiadają za swoje błędy.
    Niesłusznie naliczone kary są zwracane z naszych wspólnych pieniędzy.
    Miedzy innymi z moich pieniędzy. I za to nimi gardzę i ich nie znoszę.:-(
    Mnie doprowadza do szewskiej pasji , po każdej kontroli skarbowej,
    angażowanie prawników i odzyskiwanie pieniędzy. Urząd Skarbowy mi oddaje ???
    A z czego ? Z moich i moich pobratymców pieniędzy. A kontroler skarbowy,
    niewiniątko, się cieszy z premii....
    Jakby raz czy drugi zapłacił ze swoich, albo wyleciał z roboty, toby może
    się poprawiło
    Tam gdzie mają szukać forsy to ich nie ma :-(
    Najłatwiej dobrać się "do skóry" drobnym "działaczom".

    Jak napisała Orka, istotnego uchybienia nie ma, a tym bardziej nie ma
    uszczuplenia budżetu.
    Kontroler szuka "dziury w całym". Tylko tyle i aż tyle.:-(

    Odbiorca zaś, odliczył VAT, który był na fakturze i został państwu
    zapłacony, jak napisała autorka wątku.
    I wara od niego....

  • 6. Data: 2002-04-08 20:22:57
    Temat: Re: kontrakt menedżerski a działalnoś
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    jesli kontrakt managerski w ramach DG to podlega vat-owi 22%
    jesli w ramach dzialalnosci swiadcz. osobiscie wtedy bez vat

    jacek

  • 7. Data: 2002-04-08 21:21:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, inkoguto wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ A z czego ? Z moich i moich pobratymców pieniędzy. A kontroler skarbowy,

    W całej rozciągłości masz rację.
    Tyle że "pierwszymi winnymi" są ustawodawcy, którzy TAK ustawili
    działanie "aparatu" -:( (źle: DOPUŚCILI że TAK MOŻNA).

    >+ Jakby raz czy drugi zapłacił ze swoich,

    O to to. Jakoś jak chodzi o swoją forsę to człowiek potrafi myśleć
    i nie rzucać się łapczywie na pierwszy lepszy kąsek (który trzeba
    będzie oddać z odsetkami :>)
    "DG osobista" 'odpowiada całym swoim majątkiem', nic
    ponad zwykłą równowagę nie jest potrzebne. Nienależne koszty ?
    - to zwrócić (z odsetkami).

    >+ albo wyleciał z roboty,

    E tam, kiepski patent, nie działa.
    Wiesz co się działo w państwach, w których była cenzura
    represyjna (tj. za naruszenie ustawy "ktoś" musiał wylecieć
    z roboty) ?
    Ano - zastępcą redaktora naczelnego zostawał pierwszy
    z brzegu bezrobotny :> (z założeniem że wcześniej czy
    później wyleci i 3 lata dostanie :>)
    [...]
    >+ Odbiorca zaś, odliczył VAT, który był na fakturze i został państwu

    W całej rozciagłości się zgadzam ! (i profilaktycznie
    cytuję co napisałem :))

    Pozdrowienia, Gotfryd