  • 1. Data: 2004-11-30 12:36:37
    Temat: wypowiedzenie a Sąd
    Od: "coralek" <k...@w...pl>

    Witam
    mam pewnien problem
    zaklad pracy w ktorym pracowalam wypowiedzial mi umowe o prace a wlasciwe to
    kierowniczka
    umowa byla zawarta na 3 miesiace
    kierowniczka ktorej podlegalam bez uzasadnienie rozwiazala ze mna umowe po
    miecsiacu pracy
    ja wywiazywalam sie z obowiazkow sluzbowych pracowalam po godzinach
    starannie wykonywalam swoja prace i sumiennie
    kierowniczka tego dzialu zachowywala sie wobec mnie arogancko, obrzucala
    wyzwiskami,obrazala, ignorowala nie pomagala wrecz przeszkadzla mi w pracy i
    upokorzala przy innych pracownikach i wytykala moje bledy przy nich
    kadrowy przed podjeciem pracy ostrzegl mnie przez nia ze to trudna osoba
    ktora nie umie wspolzyc z ludzmi
    w efekcie pod wplywem swoich zlosci i agresji kierowniczka wypowiedziala mi
    umowe
    nic nie wyjasniajac
    zakryla sie kadrami wreczjac pismo
    kadrowemu
    ja chciaalabym uzyksac odszkodowanie za nastepne 2 miesiace pracy ale chyba
    pozew ten nie byl by zasadny??albo przywrocenie do pracy ale juz w innym
    wydziale
    czy moze poddac ja za znecanie sie nade mna z powodztwa cywilnego ??
    mam dowody w postaci nagran na kasecie
    ponadto 1 osoba jest na zwolnieniu choruje na ciezko depresjea 2 pozostale
    sie zwolnily bo nie mogly wytrzymac presji
    sama teraz jestem na zwolnieniu do czasu okresu zakonczenia wypowiedzenia
    co robic?? nie mam pracy a pewno szybko jej nie znajde chociaz mam wyzsze
    wyksztalcenie i doswiadczenie
    pozdrawiam
    Karka

  • 2. Data: 2004-11-30 13:15:02
    Temat: Re: wypowiedzenie a Sąd
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    coralek napisał(a):
> [...]
    > mam pewnien problem
    > zaklad pracy w ktorym pracowalam wypowiedzial mi umowe o prace a wlasciwe to

    Trochę nie ta grupa, pardziej pl.soc.prawo ale mimo wszystko.

    Przede wszystkim jeżeli umowa była na 3 miesiace to nie mogła zostać
    rozwiazana za wypowiedzeniem.
    Jedyną metoda rozwiązania takiej umowy jest porozumienie stron albo tzw.
    dyscyplinarka (rażące naruszenie obowiązkow pracowniczych).
    A na dyscyplinarkę to trzeba naprawde duzo nabroić.

    Wypowiedzenie możliwe jest jedynie gdy umowa zostanie zawarta na czas
    okreslony dłuższy niż 6 miesięcy, a i wtedy warunkiem jest zapisanie
    klauzuli dopuszczającej wczesniejsze wypowiedzenie w umowie o pracę.

    Z tego co mówisz (czas okreslony 3 miesiące) pracodawca w ogóle nie miał
    prawa Cię zwolnić.
    Już na tej podstawie masz duże szanse w sądzie, wlaściwie pewność wygranej.

    Inna sprawa to ewentualne oskarżenie o mobbing, to już sliski grunt, Sąd
    będzie wymagał zeznań innych pracowników, nagrania moga sie przydac jako
    dowód ale sprawy tego typu lubia sie ciągnąć w nieskończonośc i są
    raczej trudne do udowodnienia.
    Chociaż znajoma mojej matki wlasnie wygrała sprawę o mobbiing
    (dreczeniem, wyzywanie, upokażanie w pracy mające doprowadzić do
    złozenia wypowiedzenie przez pracownika - nie szlo kobiety ot tak
    zwolnic bo za blisko emerytury) ale wyrok nie jest prawomocny.
    Ale tutaj murem staneły za nią inne pracownice, także te ktore jeszcze
    pracowały. Tak sie składalo że lubiły swoja szefową działu i postanowiły
    za nią walczyć.

    W każdym razie jeżeli jest tak jak mowisz, masz w ręku umowe na czas
    okreslony na trzy miesiace i do tego wypowiedzenie po miesiacu to
    radziłabym uderzyć do najbliższej Inspekcji Pracy. Tam cię pokieruja
    dalej, doradzą.
    Taka ewidentnie wygrana sprawa pewnie im sie spodoba. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2004-11-30 13:26:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > tzw. dyscyplinarka (rażące naruszenie obowiązkow pracowniczych).
    > A na dyscyplinarkę to trzeba naprawde duzo nabroić.

    Być może była to umowa na okres próbny 3 miesiące, ale tego nie wiemy

  • 4. Data: 2004-11-30 14:17:52
    Od: "coralek" <k...@w...pl>

    niestety byla to umwoa na okres probny z 2 tygodn.wypowiedzeniem

  • 5. Data: 2004-11-30 17:38:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    coralek napisał(a):
    > niestety byla to umwoa na okres probny z 2 tygodn.wypowiedzeniem

    No to nie podałaś bardzo istotnej informacji.
    Umowę na okres próbny można wypowiedzieć. W twoim przypadku to
    faktycznie dwa tygodnie wypowiedzenia i nie trzeba podawać przyczyny
    wypowiedzenia.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2004-12-01 09:22:40
    Od: "coralek" <k...@w...pl>

    no tak ale takich rzeczy sie nie robi zwalnia bez wyjasnienia i to po
    miesiacu gdzie jeszcze nie zostalam dokladnei sprawdzona ze swojej pracy z
    poza tym prace swoja wykonywalam starannie sumiennie taka jest tez ocan
    wspolpracownikow i ktorzy byli zaskoczeni taka decyzja kierownik ktora chyba
    cierpi na chorobe psychiczna robiac cos takeigo i wyrzucajac bez przyczyny i
    podstaw jakichkolwiek zwlaszcza ze ida Swieta i
    calkowita znieczulica i brak zrozumienia
    moze ktos znaj jakis wolny etat w Poznaniu dla osoby z wyzszym
    wyksztlaceniem