  • 1. Data: 2004-11-30 11:09:58
    Temat: stawka podatku na usluge transportowa?
    Od: "Kurka" <n...@n...pl>

    Witam,
    jak powinna byc wystawiona faktura przez przewoznika krajowego (PKPiR, VAT),
    za transport na trasie Dania- Ukraina, na zlecenie nabywcy, ktory podal nip
    niemiecki.
    Dziekuje!!

  • 2. Data: 2004-11-30 11:43:40
    Temat: Re: stawka podatku na usluge transportowa?
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

> [...]
    VAT),
    >za transport na trasie Dania- Ukraina, na zlecenie nabywcy, ktory podal nip

    Jeżeli nabywca podał ci NIP UE niemiecki, więc cała usługa jest opodatkowana
    w Niemczech, zatem w Polsce nie podlega opodatkowaniu vat. (NPO). Na pewno
    powinienes rozbić fakturę na część świadczoną na terenie UE i część na
    terenie Ukrainy, aby nabywca mógł prawidłowo wyliczyć podatek (pewnie 0% na
    terenie UE i NPO poza UE jako międzynarodowa usługa transportowa). W obu
    punktach nie wyliczasz vatu, tylko zaznaczasz, że Nie Podlega
    Opodatkowaniu.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 3. Data: 2004-11-30 12:34:57
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Kurka" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    VAT),
    > za transport na trasie Dania- Ukraina, na zlecenie nabywcy, ktory podal
    Opodatkowaniu VAT podlegają w RP tylko te usługi, które są świadczone na
    terytorium RP (art.5 ust.1pkt.1 ustawy o VAT). A więc:
    w Polsce 0% (par.7 ust.1 pkt.1 rozp w spr wykon niekt przep o VAT)
    poza UE - niepodlegajaca VAT (adnotacja, że podlega opodatkowaniu na
    Ukrainie)
    w UE - niepodlegajaca VAT, ale dobrze sprawdzic jakie w krajach UE są wymogi
    dotyczące rozliczenia VAT
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-11-30 12:36:29
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    jeszcze jedno
    aby zastosować %, musisz posiadać określone dokumenty. dokładniej : art.83
    ust.5 pkt 1-3 ustawy o VAT

  • 5. Data: 2004-11-30 12:42:09
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Opodatkowaniu VAT podlegają w RP tylko te usługi, które są świadczone na
    >terytorium RP (art.5 ust.1pkt.1 ustawy o VAT). A więc:
    >w Polsce 0%

    ...,ale, że nabywca posługuje się nip-ue niemieckim, całość jest
    opodatkowana na terytorium Niemiec, więc w Polsce też będzie NPO.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 6. Data: 2004-11-30 14:07:59
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości

    > ...,ale, że nabywca posługuje się nip-ue niemieckim, całość jest
    > opodatkowana na terytorium Niemiec, więc w Polsce też będzie NPO.

    Wydaje mi się, że byłoby tak w przypadku wewnątrzwspólnotowych usług. Ale
    gdy towar przekracza granice UE, jest to transport międzynarodowy i zasady
    są takie jak opisałam.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-12-01 07:18:41
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Uznając taka interpretacje przepisów, przewoźnik będzie musiał zarejestrować
    się w US duńskim i niemieckim jako podatnik VAT, a część trasy przewozu na
    terenach tych państw opodatkować stawką odpowiednią dla Niemiec i Danii.
    Zgadzasz się?

    Alter Native (GG 4646628)

  • 8. Data: 2004-12-01 09:41:41
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Z przepisów VI Dyrektywy wynika, że usługi transportu międzynarodowego
    opodatkowane są w Unii 0-proc. stawką podatku VAT, czyli, jeżeli prawo w
    Niemczech i Danii jest zgodne z tą dyrektywą, przewoźnicy teoretycznie
    powinni zarejestrować się w USach tych krajów, ponieważ podlegają VAT, ale z
    drugiej strony, CO DO ZASADY, taki transport na terenie innych krajów UE niż
    Polska, nie będzie skutkować obowiązkiem zapłaty VAT. Podatku więc płacić
    nie będzie, ale czy, z formalnego punktu widzenia, jest obowiązek
    rejestracji? Ciężko powiedzieć.

    Alter Native (GG 4646628)

  • 9. Data: 2004-12-01 11:35:05
    Od: "Zosia" <z...@o...pl>

> [...]
    > Polska, nie będzie skutkować obowiązkiem zapłaty VAT. Podatku więc płacić
    > nie będzie, ale czy, z formalnego punktu widzenia, jest obowiązek

    tak na zdrowy rozum skoro podlega tam VAT, to powinien się tam zarejestrować
    i rozliczać (???)
    przy okazji miałby pewnie prawo od odliczania podatku naliczonego od
    nabytych tam towarów i usług
    ale to już moje gdybanie
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-12-01 11:36:15
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >przy okazji miałby pewnie prawo od odliczania podatku naliczonego od
    >nabytych tam towarów i usług

    chyba z art. 86 ust. 8 pkt 1 ustawy VAT wynika, że miałby prawo

    Alter Native (GG 4646628)