  • Data: 2006-07-17 21:00:23
    Temat: Re: wypowiedzenie warunkow placy i pracy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 17 Jul 2006, Nikiel ;) wrote:

    > Magdalena B napaskudził na ekranie:
    >

    > Ale chyba niekoniecznie musi być zachowana forma pisemna. Może to być
    > dowolne oświadczenie woli - np. powiedzenie tego przy świadkach.
    > A jeżeli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi

    Art. 30.
    [...]
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy
    o pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.

    Moim zdaniem byłoby tak samo jakby tego przepisu nie było: skoro nie
    byłoby regulacji obowiązywałaby zasada ogólna z KC, stanowiąca że
    zmiana lub wypowiedzenie umowy musi być dokonane w tej samej formie
    w której umowa została zawarta o ile nie przewidziano inaczej ORAZ
    że wypowiedzenie lub zmiana umowy pisemnej musi być co najmniej
    stwierdzone pismem (słabsza forma niż pisemna, ale musi istnieć
    pismo - nie może być ustnie czy podobnie).
    KP nakazuje zawrzeć UoP w formie pisemnej.
    Czyli również przy zasadach ogólnych wg KC pismo byłoby wymagane, nawet
    jakby było bez podpisu - musiałoby być "utrwalone" i doręczone :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)