  • 11. Data: 2007-01-29 14:13:42
    Temat: Re: wystawianie faktur a zaliczka
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    tak ale zgodnie z ustawa o VAt wplata zaliczki powyzej 50% skutkuje
    przymusem wystawienia faktury VAT

  • 12. Data: 2007-01-29 14:21:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 15:13:42 +0100, seb napisał(a):

    > tak ale zgodnie z ustawa o VAt wplata zaliczki powyzej 50% skutkuje
    > przymusem wystawienia faktury VAT

    Mylisz się: Zgodnie z ustawą o VAT wpłata *każdej* zaliczki skutkuje
    przymusem wystawienia faktury VAT, niezależnie od jej wysokości.

  • 13. Data: 2007-01-29 15:12:36
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

    > A najbliższa kontrola z podatku VAT zadaje ci pytanie: "A gdzie faktury na
    > zaliczki?"

    Oczywiscie masz racje,
    ale po co "kontroli" podawac nadgorliwie faktury proforma.
    Faktura pro forma stanowi "oferę", a nie dokumentuje zdazenia gosp.

    Zdaje sobie sprawe ze opisany przezemnie sposob nie jest zgodny z
    przepisami, bo powinna byc wystawiona faktura vat na zaliczke, a jak
    zaliczka przekracza 50% to powinnismy zaplacic caly vat. itd, itd.

    Jedna wielka administracja - conajmniej 3 faktury do jednego zdarzenia,
    korekty w vat jak sie klient rozmysli, zwroty zaliczek teraz wszystko
    opisywac.... - jedno wielkie zamieszanie przy specyficznej działalnosci. I
    pomyslec ze tu tylko chodzi o ustalenie platnosci vat - dzieki takim
    przepisom mamy w Polsce to co mamy.

    Pozdr. Krystian

  • 14. Data: 2007-01-29 15:22:35
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    tak patrze w ustawe o VAt,szukam miejsca,w ktorym jest napisane ze w
    przypadku otrzymania zaliczki 100% trzeba w tytule faktury napisac slowo
    "zaliczka",tam wogole nie widze zeby cos odnosnie tytulu faktury bylo
    napisane

    seba

  • 15. Data: 2007-01-29 15:44:35
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Zdaje sobie sprawe ze opisany przezemnie sposob nie jest zgodny z
    > przepisami, bo powinna byc wystawiona faktura vat na zaliczke, a jak
    > zaliczka przekracza 50% to powinnismy zaplacic caly vat. itd, itd.

    Mozesz rozwinąć ten wątek? Chodzi mi o "a jak zaliczka przekracza 50% to
    powinnismy zaplacic caly vat".
    Bo wydaje mi sie, że coś kręcisz. Wg mojej wiedzy VAT odprowadzasz od
    wystawionej faktury, niezależnie czy zaliczka jest 100%, 70% czy 40%. Masz
    na fakturze pozycję "wartość VAT" i to jest Twoim podatkiem należnym.

  • 16. Data: 2007-01-29 15:48:49
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    to dotyczy tylko exportu,fakture wystawia sie na kwote otrzymana

    seba

  • 17. Data: 2007-01-29 15:50:40
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > przypadku otrzymania zaliczki 100% trzeba w tytule faktury napisac slowo
    > "zaliczka",tam wogole nie widze zeby cos odnosnie tytulu faktury bylo

    Nie ma wzoru urzędowego na fakrurę VAT wystawianą do zaliczki. Wiec jest to
    standardowa faktura VAT, zawierajaca elementy wymienione w rozporządzeniu.
    Nigdzi enie ma wymagań, żeby w tytule faktury byłol słowo zaliczka. W
    treści zaś jest wskazane - jeśli przyjełes zaliczkę, nie masz towaru, a
    wystawisz fakturę VAT o tresci np.

    1. robot kuchenny * ilość 1szt * cena netto: 100zł * wartość netto: 100zł *
    VAT 22% 22zł

    to po prostu wystawiłeś lewą fakturę. Ona nie dokumentuje sprzedaży
    (dostawy) towaru.

    Jesli napiszesz np:

    1. zaliczka na robot kuchenny * ilość 1szt * cena netto: 100zł * wartość
    netto: 100zł * VAT 22% 22zł

    to jest OK - wystawiłeś fakturę na zaliczkę.

  • 18. Data: 2007-01-29 15:55:29
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    aha to rozumiem,a teraz jaki dokument kupujacy musi miec ,zeby wiedzial ze
    ten towal ma na stanie.Wteey rozumiem musze mu wyslac Magazyn Wyda tak?

    seba

  • 19. Data: 2007-01-29 16:02:34
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

    > Bo wydaje mi sie, że coś kręcisz.

    zle Ci sie wydaje

    >Wg mojej wiedzy VAT odprowadzasz od wystawionej faktury, niezależnie czy
    >zaliczka jest 100%, 70% czy 40%. Masz na fakturze pozycję "wartość VAT" i
    >to jest Twoim podatkiem należnym.

    Czytaj ze zrozumieniem.

  • 20. Data: 2007-01-29 16:09:22
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > to dotyczy tylko exportu,fakture wystawia sie na kwote otrzymana

    Nie zauważyłem, że exportu.