eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania › Re: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
    From: "Michał" <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
    Date: 6 Feb 2007 08:06:35 -0800

    Tu: http://www.vat.pl/niematerialne/index.php.

    > Przeczytaj przepis, a nie gdybania ;)
    > Ustawę masz tu:http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatk
    u-dochodowym-od-osob...
    > ...i przeczytaj DOKŁADNIE I POWOLI art. 22d (cały), wraz z tekstem "z wyłšczeniem
    > składników wymienionych w ust. 1"
    > Bo owszem, geniusze usiłujący czytać wybiórczo już tu byli :)

    OK. "(...) Podatnicy *mogą* nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych
    (...)".
    Zamiast czytać ustawę o podatku patrzyłem po rozporządzeniach MF w
    sprawie wzoru ewidencji ŚT i WNiP i tam było mroczniej.
    Tylko, że co się stanie jeżeli z tej *możności* nie skorzystam? W
    przypadku WNiP faktycznie teraz widzę, że nie ma to sensu bo nie mogę
    ich "ulepszać" ale jeśli chodzi o ŚT t dobrze by było go wpisać do
    ewidencji pod kątem przyszłej rozbudowy i eksploatacji. Tylko, że
    nigdzie nie mogę znaleźć przepisu zezwalającego na "jednorazową
    amortyzację 100%" przy jednoczesnym wpisaniu do ewidencji ŚT (ale
    wybiórczo w tej chwili czytam więc mogę niedowidzieć).

    Chyba ostatnie pytanie z gatunku oczywistych - ale już dla świętego
    spokoju - w deklaracji VAT-7 "Nabycie towarów i usług zaliczanych u
    podatnika do środków trwałych" wykazujesz podzespoły wykorzystane do
    wytworzenia środka trwałego? Bo skoro "wytwarzam" go we własnym
    zakresie to raczej nie "nabywam"?

    Pozdrawiam,
    Michał