    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zagmatwana sytuacja z samochodem na firmę
    Date: Wed, 20 Jun 2007 23:14:22 -0700

    On 20 Cze, 22:04, zagloba <c...@w...cc> wrote:

    <olaboga> ale się narobiło!

    > Po kilku dniach autko zaczęło się sypać i okazało się, że jest spore
    > bagno - samochód miał być bezwypadkowy i sprawny, tymczasem jest
    > poważnie bity, w dodatku ma prawie zatarty silnik, nie działa
    > turbosprężarka i wyparowały gdzieś poduszki powietrzne. Próbuję
    > skorzystać z prawa rękojmi i odzyskać od sprzedającego kasę, ale wiadomo
    > że może być ciężko.

    Jeżeli sprzedawca, mając świadomość tego, że samochód nie jest
    bezwypadkowy nie poinformował Cię o tym, masz duże szanse na
    odzyskanie tej kwoty, bo zatajenie stanu technicznego jest działaniem
    na Twoją szkodę.

> [...]
    > I teraz pytanie zasadnicze: czy zostanie to uznane jako przychód, który
    > muszę opodatkować 19%-owym podatkiem i który "podniesie" mi sumę do
    > limitu zwolnienia z VAT-em, czy też istnieje szansa że Urząd Skarbowy
    > uzna, że ponieważ auto nie zostało użyte do prowadzonej działalności, to
    > nie potraktują tego jako przychód?
    > Dzwoniłem w tej sprawie do krajowej informacji podatkowej 0801-055055 i
    > powiedzieli, że jeśli udowodnię, że nie użyłem auta do prowadzonej
    > działalności, to mogą darować uznanie jako przychód. Nakazali jednak

    Myślę, że US problemów robił nie będzie (nadzieja umiera ostatnia),
    ale interpretacja by się przydała. Nawiasem mówiąc, złóż wniosek do
    końca czerwca, bo od lipca sprawy będą rozpatrywane prze MF, a to może
    "nieco" wydłużyć oczekiwanie na odpowiedź.

    > I teraz pytanie drugie - jeśli nawet US uzna, że jest to przychód, to
    > przecież kwota zakupu ego samochodu była moim kosztem uzyskania
    > przychodu. Jak więc będzie wtedy z podatkiem?

    O podatek dochodowy w tym przypadku, to akurat nie trzeba się martwić,
    bo, jak sam piszesz - zakup byłby kosztem uzyskania przychodu, więc
    dochód do opodatkowania by nie wystąpił.

    Pozdrawiam,
    Jagna