  • 1. Data: 2002-07-04 16:11:55
    Temat: zakup PC a koszt
    Od: Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl>

    Czesc,

    jak kupic komputer aby wszedl jako koszt i aby go nie amortyzowac?
    Jednostka odzielnie, a za miesiac lub dwa monitor?

    A moze w leasing? Kto z tych duzych firm daje w leasing sprzet
    komputerowy?

    Pepto

    p.s. prosilbym takze na priv (usun USUN w adresie)

  • 2. Data: 2002-07-04 17:02:19
    Temat: Re: zakup PC a koszt
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2002, Peptulis Amargolis wrote:

    >+ Czesc,
    >+
    >+ jak kupic komputer aby wszedl jako koszt i aby go nie amortyzowac?

    Do 3,5 kzł można amortyzować jednorazowo, czyli *prawie*
    jak w koszt !

    >+ Jednostka odzielnie, a za miesiac lub dwa monitor?

    Nie przejdzie: ŚT musi być kompletny i zdatny do użytku
    w momencie wpisu do ewidencji.

    Klikniesz w:
    http://groups.google.com.pl/advanced_group_search?q=
    +kompletny+OR+zdatny+group:*.podatki&num=100&hl=pl&l
    r=&ie=UTF-8&inlang=pl&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5
    &as_miny=1999&as_maxd=4&as_maxm=7&as_maxy=2002
    to otrzymasz listę linków:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=kompletny%2
    0zdatny&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drr
    b=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1999&as_maxd=4&as_m
    axm=7&as_maxy=2002&num=100&hl=pl
    do poczytania !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-07-06 13:08:18
    Od: "Pawel F. Rozenek" <s...@m...ariadna.pl>

    > Nie przejdzie: ŚT musi być kompletny i zdatny do użytku
    > w momencie wpisu do ewidencji.

    Wpadlem na dobry pomysl - jako administrator sieci czesto podlaczam sie
    zdalnie do komputerow unixowych do ktorych nie jest podlaczony monitor :-)))

    Co US na to? Albo NSA???

  • 4. Data: 2002-07-06 23:45:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Jul 2002, Pawel F. Rozenek wrote:

> [...]
    >+ zdalnie do komputerow unixowych do ktorych nie jest podlaczony monitor :-)))

    Sądzę że przejdzie bez problemu !
    Działa ? - działa i funkcję pełni.
    Tylko jak taki "bezmonitorowy < 3500zł" PC przerobisz
    na "monitorowy > 3500" to wtedy może być kłopot z propozycją
    naliczenia "właściwej" amortyzacji...
    Ze "stacjami" *tego* kłopotu (ze względu na wartość !) nie ma.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-07-09 11:19:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"

    [...]

> [...]
    > naliczenia "właściwej" amortyzacji...
    > Ze "stacjami" *tego* kłopotu (ze względu na wartość !) nie ma.

    Czyzbym cos przeoczyl ?
    Uzytkownik oddaje do uzytku komputer, z ktorym laczys ie przez siec
    z "terminala".. Ze wzgledu na cene zalicza go do ST i amortyzuje jednorazowo
    (bo mu wolno). Po jakims czasie modernizuje i LACZNY koszt przekracza juz 3
    500...

    No CO Z TEGO ?
    Zamortyzowal ST a potem zmodernizowal tak, ze przepisy ine nakazuja
    zwiekszyc wartosci ST.

    Co nie jest OK?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-11 05:18:44
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    npol.com.pl..
    .
> [...]
    > jak w koszt !

    > Nie przejdzie: ŚT musi być kompletny i zdatny do użytku
    To ja ponowie moje pytanie przy okazji, na ktore nie znalazlem
    odpowiedzi (chyba, ze przeoczylem...).
    Wlasnie wymienilem "jednostke centralna" - czyli sam komputer
    pozostawiajac poprzednio zamortyzowane: monitor, drukarke,
    skaner, nagrywarke zewnetrzna, oprogramowanie. I nie moge
    amortyzowac tego urzadzenia? Przeciez jest kompletne i zdatne do
    uzytku, tyle, ze komplet komponentow jest w czesci zamortyzowany.
    Wiecej - jest jeszcze jeden problem - pozostawiam w uzyciu
    poprzednia "jednostke", juz zamortyzowana, dokupujac do niej nowy
    monitor - oczywiscie w niskiej cenie, wiec moze byc amortyzowany
    jednorazowo. Ale razem z cena zakupu zamortyzowanego komputera
    przekracza limit. Jak wyjsc z takich problemow?
    Bardzo prosze o slowo na ten temat.
    WSm

  • 7. Data: 2002-07-11 07:35:08
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "WSm" [...]

> [...]
    > monitor - oczywiscie w niskiej cenie, wiec moze byc amortyzowany
    > jednorazowo. Ale razem z cena zakupu zamortyzowanego komputera

    Moglby Pan wyjasnic jaki limit ?

    Bo ja po przeczytaniu Panskiego listu widze, ze coc pan troche namieszal, to
    jest tak.

    1. Zmodernizowal Pan zestaw komputerowy, lecz elementy pozostale po
    modernizacji nadawaly sie do uzytku.

    2. Dokupil pan czesci i samodzielnie wytworzyl skladnik majatku.

    Jaki imit Pan przekroczyl?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-07-11 09:47:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2002, WSm wrote:

> [...]
    >+ amortyzowac tego urzadzenia? Przeciez jest kompletne i zdatne do
    >+ uzytku, tyle, ze komplet komponentow jest w czesci zamortyzowany.

    A skąd taki wniosek ??
    IMO to w EŚT 'wykreślasz' stary zestaw komputerowy, zaznaczając
    że idzie do rozbiórki, spisujesz nowy protokół i to co nowego
    dołożyłeś amortyzujesz. Jak wolisz to 'wypisujesz' z zestawu
    starą skrzynkę robiąc modernizację... IMHO to byle się sztuki
    zgadzały i był dokument co z czym zrobiłeś - bo podatkowo
    wyjdzie na jedno (ma ktoś uwagi ?)

> [...]
    >+ jednorazowo. Ale razem z cena zakupu zamortyzowanego komputera
    >+ przekracza limit. Jak wyjsc z takich problemow?

    Problemu nie widzę ;)

    >+ Bardzo prosze o slowo na ten temat.

    Daj się namówić na poczytanie w Ustawie(oPDoOF) artykułu
    o amortyzacji ! Przyuważysz np. że limit 3500 zł dotyczy
    wartości ŚT *lub modernizacji* (czyli modernizację <3500kzł
    można wrzucić 'od ręki' w koszt).

    Pozdrowienia, Gotfryd