    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup PC a koszt
    Date: Thu, 11 Jul 2002 11:47:52 +0200

    On Thu, 11 Jul 2002, WSm wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" [...]
    >+ news:Pine.LNX.4.21.0207041858100.935-100000@irys.sta
    npol.com.pl..
> [...]
    >+ >
    >+ > Nie przejdzie: ŚT musi być kompletny i zdatny do użytku
    >+ > w momencie wpisu do ewidencji.
    >+ To ja ponowie moje pytanie przy okazji, na ktore nie znalazlem
    >+ odpowiedzi (chyba, ze przeoczylem...).
    >+ Wlasnie wymienilem "jednostke centralna" - czyli sam komputer
    >+ pozostawiajac poprzednio zamortyzowane: monitor, drukarke,
    >+ skaner, nagrywarke zewnetrzna, oprogramowanie. I nie moge
    >+ amortyzowac tego urzadzenia? Przeciez jest kompletne i zdatne do
    >+ uzytku, tyle, ze komplet komponentow jest w czesci zamortyzowany.

    A skąd taki wniosek ??
    IMO to w EŚT 'wykreślasz' stary zestaw komputerowy, zaznaczając
    że idzie do rozbiórki, spisujesz nowy protokół i to co nowego
    dołożyłeś amortyzujesz. Jak wolisz to 'wypisujesz' z zestawu
    starą skrzynkę robiąc modernizację... IMHO to byle się sztuki
    zgadzały i był dokument co z czym zrobiłeś - bo podatkowo
    wyjdzie na jedno (ma ktoś uwagi ?)

    >+ Wiecej - jest jeszcze jeden problem - pozostawiam w uzyciu
    >+ poprzednia "jednostke", juz zamortyzowana, dokupujac do niej nowy
    >+ monitor - oczywiscie w niskiej cenie, wiec moze byc amortyzowany
    >+ jednorazowo. Ale razem z cena zakupu zamortyzowanego komputera
    >+ przekracza limit. Jak wyjsc z takich problemow?

    Problemu nie widzę ;)

    >+ Bardzo prosze o slowo na ten temat.

    Daj się namówić na poczytanie w Ustawie(oPDoOF) artykułu
    o amortyzacji ! Przyuważysz np. że limit 3500 zł dotyczy
    wartości ŚT *lub modernizacji* (czyli modernizację <3500kzł
    można wrzucić 'od ręki' w koszt).

    Pozdrowienia, Gotfryd