    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup samochodu na osobe prywatna
    Date: Fri, 25 May 2007 13:54:58 +0200

    > Chce kupic samochod jutro, ale sprzedawca mi mowi ze jesli na FV to mozemy
    > zrobic to przelewem, a jesli na umowe kup/sprz to musze miec gotowke.
    > Prosze mi teraz powiedziec - czy moge kupic ten samochod na FV jako ze
    > jestem osoba NIE prowadzaca zadnej dzialalnosci. Jesli tak to co pozniej z
    > ta faktura mam zrobic?

    Dla mnie jest to trochę dziwne dziwne co piszesz. Jakiś lewy sprzedawca
    chyba. Jeśli sprzedawca jest zobowiazany wystawic fakturę VAT to czy będzie
    umowa czy nie, i tak ją wystawi. Forma zapłaty jest zawsze kwestią umowną,
    jak dogadacie sie, tak będzie.
    Tak, faktrurę czy rachunek otrzymuje każdy, niezależnie czy prowadzi
    działalnosć czy nie. Zwróć uwagę na to, że nawet jeśli Ty komuś sprzedajesz
    swój samochód, to też wystawiasz rachunek (zazwyczaj "zakamuflowany" punkt w
    umowie).
    Przy fakturze VAT nie płacisz PCC jako nabywca.