  • 1. Data: 2007-05-31 10:39:39
    Temat: zakup towarów
    Od: m...@i...pl

    Czy jako firma (DG) mogę kupić towar od osoby fiycznej nie prowadzącej
    DG (czyli nie może mi wystawić faktury ani rachunku)? To jest o tyle
    wazne, że ten towar potem chcę odsprzedać. Prosze o radę.

  • 2. Data: 2007-05-31 11:24:00
    Temat: Re: zakup towarów
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-05-2007 o 12:39:39 <m...@i...pl> napisał(a):

    > Czy jako firma (DG) mogę kupić towar od osoby fiycznej nie prowadzącej
    > DG (czyli nie może mi wystawić faktury ani rachunku)?

    Czemu nie może, tramwaj ręce uciął? ;)

  • 3. Data: 2007-05-31 12:04:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 May 2007, m...@i...pl wrote:

    > Czy jako firma (DG) mogę kupić towar od osoby fiycznej nie prowadzącej
    > DG (czyli nie może mi wystawić faktury ani rachunku)?

    Z czego niby wynika, że nie może wystawić rachunku? :O

    > Prosze o radę.

    Z tym jest kłopot - sporo piszących (w tym ja) nie jest doradcami
    podatkowymi, więc im NIE WOLNO udzielać rad.
    Przemyśl formę pytania ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-05-31 12:21:45
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przemyśl formę pytania ;)

    Oj! Kolega zapewne chciał jedynie podyskutować o tym problemie, a Ty
    utrudniasz ;-)

    Chyba masz zły charakter ;-)

    Piotrek

  • 5. Data: 2007-05-31 16:23:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 May 2007, Piotrek wrote:

    > Oj! Kolega zapewne chciał jedynie podyskutować o tym problemie, a Ty
    > utrudniasz ;-)

    :)

    > Chyba masz zły charakter ;-)

    A nie nie, ja tylko się obawiam DOSŁOWNEGO potraktowania tekstu przez
    jakiegoś geniusza.
    Kara 50 000 zł robi pewne wrażenie :]
    A fakt, że wg wszelkich obserwacji miliony (!) osób podpadających pod
    polskie prawo łamią ów przepis, w postaci pomocy udzielanej "szwagrowi
    i sąsiadom", wcale nie znaczy że ktoś kiedyś nie zechce się przyczepić.
    Mamy niestety bardzo złe prawo - mocno restrykcyjne, powszechnie nie
    przestrzegane, i prowadzi to do "formalnego bezprawia": prawie nikt
    przepisu nie przestrzega, ale jak się komuś chce dokopać, to jest
    za co... :(
    No to podyskutować można, ale doradzać... niezbyt :)

    pzdr, Gotfryd