  • Data: 2002-01-23 12:55:10
    Temat: Re: zakup w hurtowni na paragon
    Od: "Marek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sebur" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a2jk27$7u$1@news.onet.pl...
    > W hurtowni, w której się zaopatruję, towar brałem zawsze na fakturę VAT.
    > Zaproponowano mi zakup na paragon. Skoro na paragonie nie ma danych mojej
    > firmy, a ja niczego nie podpisuję, to czy z takiego zdarzenia prawnego
    > wynikają jakieś obowiązki podatkowe? Czy grozi mi "wpadka" w razie
    kontroli
    > US?
    > dzięki za jakieś info na ten temat
    > --
    > #####
    > pozdro
    > sebur

    Zakup w hurtowni na paragon opłaca się jeśli kupujesz towaru który już
    kiedyś miałeś i masz na niego fakturę. W takim przypadku sprzedajesz towar
    kupiony na paragon i nie wykazujesz go w sprzedaży, a co za tym idzie nie
    płacisz od niego podatków.
    Jest to trochę uciążliwe i niebezpieczne w przypadku posiadania kasy
    fiskalnej (towar z paragonu nie przechodzi przez kasę).
    Czy się opłaca, zadecyduj sam.