  • 1. Data: 2003-07-14 16:17:40
    Temat: zakupy przed rozpoczęciem działalności
    Od: i...@o...pl

    Prowadzę działalność gospodarczą od 1 czerwca 2003. W maju zrobiłem zakupy,
    które stanowią w tej chwili wyposażenie firmy oraz tusz do drukarki, która
    również jest wyposażeniem.
    W jaki sposób zaksięgować te wydatki w księdze przychodów i rozchodów oraz
    ewidencji zakupów VAT ?

    z góry dziękuję za pomoc
    i...@o...pl

  • 2. Data: 2003-07-14 16:42:42
    Temat: Re: zakupy przed rozpoczęciem działalności
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > również jest wyposażeniem.
    > W jaki sposób zaksięgować te wydatki w księdze przychodów i rozchodów oraz

    a kupiłeś prywatnie czy fakturą na firmę?

  • 3. Data: 2003-07-14 16:45:48
    Od: i...@o...pl

    > a kupiłeś prywatnie czy fakturą na firmę?

    fakturką na firmę

  • 4. Data: 2003-07-14 22:45:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jul 2003 i...@o...pl wrote:

> [...]
    >+ również jest wyposażeniem.
    >+ W jaki sposób zaksięgować te wydatki w księdze przychodów i rozchodów oraz

    Rzekłbym: "normalnie" :)
    Do KPiR w "inne wydatki" (i wyposażenie i tusz tam idzie), jeśli
    któryś z "zakupów" ma wartość >1500zł to jeszcze musisz wpisać
    do EW (tańsze możesz, nie musisz).
    VAT - takoż, przy czym na pytania:
    - czy miałeś przychody (!)
    - czy rozliczasz strukturę
    to *my* ci nie odpowiemy, chyba że sam napiszesz ;>
    Zapodaj groups.googlowi hasło "zatrudniamy wróżek OR wróżki"
    a skojarzysz co mam na myśli ;)
    Od odpowiedzi na ww. pytania zależy gdzie sobie możesz
    "włożyć" rzeczony VAT (nic nie sugerując :) o zwijaniu...:)
    ...i rozważaniu...:))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-07-15 06:56:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Rzekłbym: "normalnie" :)

    Gotfrydzie, a zauwazyles że on zrobił zakupy w maju a rozpoczał
    działalnośc 1 czerwca?
    Zrobił zakupy PRZED rozpoczęciem działalności...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-07-15 21:34:47
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > Gotfrydzie, a zauwazyles że on zrobił zakupy w maju a rozpoczał
    > działalnośc 1 czerwca?
    > Zrobił zakupy PRZED rozpoczęciem działalności...

    musisz udowodnić, że to było niezbędne do prowadzenia DG + wizyta w US lub w
    dwóch US jak w moim przypadku DG na terenie 1 a mieszkam na terenie 2.

    Stryket

  • 7. Data: 2003-07-16 01:51:21
    Temat: Re[2]: zakupy przed rozpoczęciem działalności
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    (OT)
    GSn> to *my* ci nie odpowiemy, chyba że sam napiszesz ;>
    GSn> Zapodaj groups.googlowi hasło "zatrudniamy wróżek OR wróżki"
    GSn> a skojarzysz co mam na myśli ;)

    Moze przyjac zalozenie, ze jak ktos pyta bez podania szczegolow, to
    znaczy, ze stosuje reguly najbardziej rozpowszechnione (np. jak gosc
    pisze o dzialalnosci, to znaczy: KPiR, VAT, memorialowo). A jak nie
    poda szczegolow, gdy sa odmienne od standardu, to sam sobie bedzie
    winny. Reguly te oczywiscie wypadaloby wrzucic w FAQ grupy*.

    * wiem, wiem - nieistniejace :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 8. Data: 2003-07-16 07:53:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ (OT)
    >+ GSn> to *my* ci nie odpowiemy, chyba że sam napiszesz ;>
    >+ GSn> Zapodaj groups.googlowi hasło "zatrudniamy wróżek OR wróżki"
    >+ GSn> a skojarzysz co mam na myśli ;)
    >+
    >+ Moze przyjac zalozenie, ze jak ktos pyta bez podania szczegolow, to
    >+ znaczy, ze stosuje reguly najbardziej rozpowszechnione

    Dość niebezpieczne: często taki pytający ma mniej pojęcia
    niż wynika z samego pytania i można go wpuścić w jeszcze
    gęstsze maliny :[, lepiej jak sobie zada kolejne pytania ;>

    >+ (np. jak gosc
    >+ pisze o dzialalnosci, to znaczy: KPiR, VAT, memorialowo).

    Oj, trzeba by przytoczyć przypadki kłótni o to czy memoriałowo
    to "standard" :) To że co aktywniejsi najczęsciej tak stosują
    niczego nie dowodzi, a w końcu "ustawowo" to bazą dla KPiR
    jest kasowo :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriałowo :))

  • 9. Data: 2003-07-16 10:37:19
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w wiadomości
    > + wizyta w US lub w
    > dwóch US jak w moim przypadku DG na terenie 1 a mieszkam na terenie 2.

    wizyta tu niczego nie daje, gdy mialem problem "natury podatkowej"
    zasugerowalem sie takową wizytą i tym co kilka "biegłych" pań z US
    zasugerowało.

    dla pewności złożyłem oficjalne zapytanie w formie pisemnej,
    i co się okazało? odpowiedz zupełnie inna,
    a panie "biegłe" nabrały wody w usta i zaczęły twierdzić, że nigdy nic
    innego nie mówiły.

    mam więc 1 przykazanie, którego **zawsze** będe się trzymał, mówi ono:
    "mieć w du... to co Ci w US mówią, a jeżeli masz problem,
    załatwiaj go oficjalnym zapytaniem w formie pisemnej".
    wtedy masz "podkładkę", że wykonałeś daną operację księgową
    zgodnie z odpowiedzią US.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 10. Data: 2003-07-20 20:55:47
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > wizyta tu niczego nie daje, gdy mialem problem "natury podatkowej"
    > zasugerowalem sie takową wizytą i tym co kilka "biegłych" pań z US
    > zasugerowało.

    racja, chodziło mi o pisemko + wyjaśnienia gdy wezwą. W moim poście tego nie
    było.

    Stryket