    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakupy w vat-7
    Date: Thu, 27 Oct 2005 09:08:46 +0200

    > Będę mile zaskoczony jeżeli ją ktoś poda...
    > :-)
    >
    > [ciach]

    bedzie to strasznie trudne.....podstawa do ewidencjonowania zakupu w
    ewidencji zakupu sa faktury i inne dokumenty, w ktorych wystepuje
    naliczony podatek VAT. Wyjatkiem sa sytuacje, w ktorych sprzedaz
    rozliczana jest struktura zakupu, a i tak dotyczy to w tym momencie
    tylko zakupu towaru

    > ^^^^^^^^^^^^^^ będą do niej "wchodziły" i powinny tym samym

    tylko towar oczywiscie

    > A dlaczegoż to 'niepodlegające' również do niej wchodzą?
    >
    > 90 ust1:
    > [...] w stosunku do towarów i usług (bla, bla) [...] podatnik jest
    > obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku
    > naliczonego związanych z czynnościami ...... "
    > ^^^^^^^^^

    ale tu jest mowa o odrebnym okresleniu kwot podatku naliczonego, a
    jezeli faktura dokuumentuje czynnosci zwolnione z podatku VAT badz nie
    podlegajace, to co wykazywac?

    > ale rozumiem to tak, iż podatek naliczony istnieje wtedy gdy jest naliczony,
    > również w wysokosci 0 (0%).
    > Natomiast nie ma go, gdy VAT zwolniony lub niepodlegający.
    > :-)

    ja bym powiedziala, ze czynnosc jest opodatkowana, nawet gdy stawka
    podatku VAT wynosi 0, w innej sytuacji czynnosc jest zwolniona badz
    niepodlegajaca
    natomiast podatek naliczony nie wystapi w zadnej z tych czynnosci

    > Co do powyższego rozwiązania: fvat = rejestr:
    > korygowałem już deklaracje VAT w firmie, w której były zakupy znaczków
    > pocztowych na fvat i nie wykazano tego w VAT-7.
    > Cały proces wyglądał tak, iż:
    > w czasie przeprowadzania czynności kontrolnych to Mazowiecki US wykazał to
    > jako 'pozycja do poprawienia',
    > zadzwoniłem do poprzedniego Biura Rachunkowego (nazwy nie będę podawał, ale
    > firma z Wielkiej 4-ki) - i odpowiedź była "Tak, przepraszamy, wiemy że to
    > powinno być zmienione".
    > I jest to dla mnie pewna wykładnia.

    to ja poprosze jeszcze o ten przepis
    Probuje znalezc cos na ten temat, ale to raczej niemozliwe bedzie
    odliczenie podatku VAT naliczonego jest prawem podatnika, nie obowiazkiem
    stad jedyne wskazania sa do podzielenia podatku naliczonego pomiedzy
    czynnosci od ktorych przysluguje odliczenie podatku a tych, od ktorych
    nie przysluguje

    swego czasu urzednicy skarbowi stali na stanowisku, ze w rejestrach VAT
    powinny sie znalezc rowniez kwoty wynagrodzen pracownikow oraz odsetek
    od r-kow bankowych, zarowno tych na plus jak i minus