    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakupy w vat-7
    Date: Thu, 27 Oct 2005 10:53:14 +0200

    On Thu, 27 Oct 2005, gonia wrote:

    > bedzie to strasznie trudne.....

    Ja zwyczajnie nie wierzę że ewidencjonujesz VAT i nie wiesz
    dlaczego !! ;)

    > podstawa do ewidencjonowania zakupu w ewidencji zakupu sa faktury

    ...to nie "podstawa" tylko lista dowodów księgowych :[

    Co masz przeciw podstawie prawnej z art. 109 (tytuł rozdziału
    ustawy: "EWIDENCJE", czyzby ci nie pasował ?) podanej w poście obok ?

    [...]
    > tylko towar oczywiscie

    ...no i rzeczywiście tu się rozpędziłem i wystawiłem Łukaszowi
    na strzał - bo aktualnie nie znam "towaru" który w formie
    "usługi sprzedaży" mógłby być niepodlegający :(

    [...]
    > ale tu jest mowa o odrebnym okresleniu kwot podatku naliczonego, a jezeli
    > faktura dokuumentuje czynnosci zwolnione z podatku VAT badz nie podlegajace,
    > to co wykazywac?

    Hm... przeoczyłaś że na mój argument dotyczący ewidencji *zakupów*
    Łukasz usiłował mi przyłożyć ewidencją *sprzedaży* ?
    Wychodzi na to że tylko przypadkiem oberwałem zupełnie dobrze
    postawionym pytaniem nie na temat ;)

    [...]
    > to ja poprosze jeszcze o ten przepis

    :)

    > Probuje znalezc cos na ten temat, ale to raczej niemozliwe bedzie
    > odliczenie podatku VAT naliczonego jest prawem podatnika, nie obowiazkiem

    A to swoją drogą.

    > stad jedyne wskazania sa do podzielenia podatku naliczonego pomiedzy
    > czynnosci od ktorych przysluguje odliczenie podatku a tych, od ktorych nie
    > przysluguje

    Można pójść dalej - bo można CO NAJMNIEJ wskazać co najmniej :) jedną
    drogę kiedy owa relacja wynika (lub co najmniej może wynikać)
    właśnie z *zakupów*.
    I wtedy (jeśli ktoś z tej drogi rozliczania skorzysta) to IMO wpisanie
    zakupu będzie (wyjątkowo !) obowiązkowe - fakt że przepisy o podatku
    dochodowym RÓWNIEŻ wymagają wtedy ujęcia (zakupu towaru handlwego)
    jest czystym przypadkiem ;)

    > swego czasu urzednicy skarbowi stali na stanowisku, ze w rejestrach VAT
    > powinny sie znalezc rowniez kwoty wynagrodzen pracownikow

    ...tia...
    no a proces o "podatek od freeware" też miał miejsce :[ niestety.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)