  • 1. Data: 2005-06-26 16:01:03
    Temat: zaległości PFRON a odsetki
    Od: "Janusz L" <k...@g...pl>

    Zapłaciłem zaległe składki. Pozostało zapłacić odsetki.

    1 - odsetki liczy się jak od zaległych zobowiązań podatkowych?
    2 - co będzie jak nie wpłacę tych odsetek szybko, trochę się opóźnię?

    Chyba nie ma czegoś takiego jak odsetki od zaległych odsetek.

    Pozdrawiam Janusz.

  • 2. Data: 2005-06-27 06:38:59
    Temat: Re: zaległości PFRON a odsetki
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz L" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zapłaciłem zaległe składki. Pozostało zapłacić odsetki.
    >
    > 1 - odsetki liczy się jak od zaległych zobowiązań podatkowych?
    TAK
    > 2 - co będzie jak nie wpłacę tych odsetek szybko, trochę się opóźnię?
    >
    > Chyba nie ma czegoś takiego jak odsetki od zaległych odsetek.
    NIE MA odsetek od odsetek. Pamiętaj tylko że wszelkie wpłaty jakich dokonasz
    do mometu uregulowania cąłej zaległosci wraz z odsetkami będą zaliczane
    najpierw na odsetki, więc od należnosci głównej cały czas kwota odsetek
    rośnie.
    MB

  • 3. Data: 2005-06-27 06:59:09
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    Użytkownik "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokonasz do mometu uregulowania cąłej zaległosci wraz z odsetkami będą
    > zaliczane najpierw na odsetki, więc od należnosci głównej cały czas kwota
    OK. Muszę więc na nowo przeliczyć odsetki. Myślałem że wpłacę
    należność a odsetki obliczę do momentu tej wpłaty i spokojnie je pzeleję
    z konta.
    Ale jak to liczyć abym miał spokój. Czy do dnia w którym złożę w banku
    polecenie przelewu na odsetki czy też do dnia wpływu pieniędzy na konto
    PFRON?
    Pozdrawiam Janusz.

  • 4. Data: 2005-06-27 07:05:17
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.K." <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale jak to liczyć abym miał spokój. Czy do dnia w którym złożę w banku
    > polecenie przelewu na odsetki czy też do dnia wpływu pieniędzy na konto

    PFRON zapewne naliczy do dnia kiedy otrzyma calą wpłatę na swoje konto.
    Tak też wylicz. Lub poczekaj później aż Fundusz przyśle ci wykaz
    "niedolicoznych" odsetek.
    MB

  • 5. Data: 2005-06-27 07:41:07
    Od: "J.K." <k...@o...pl>

    > PFRON zapewne naliczy do dnia kiedy otrzyma calą wpłatę na swoje konto.
    > Tak też wylicz. Lub poczekaj później aż Fundusz przyśle ci wykaz
    > "niedolicoznych" odsetek.
    > MB
    Serdeczne dzięki.
    Janusz

  • 6. Data: 2005-06-27 10:42:56
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > dokonasz do mometu uregulowania cąłej zaległosci wraz z odsetkami będą
    > zaliczane najpierw na odsetki, więc od należnosci głównej cały czas kwota

    Czyli jesli ktos mial zaplacic 100,00 i po jakims czasie zaplacil te 100,00.
    I zalozmy ze odsetki od 100,00 do dnia zaplaty wyniosly 20 PLN. To jego
    zobowiazanie zostalo zaspokojone 80 splata podatku, 20 splata naleznych
    odsetek. Pozostaje dlug 20 PLN zaleglosci. czyli odsetki caly czas sie licza
    od dnia wystapienia zobowiazania.

    Adam

  • 7. Data: 2005-06-27 10:46:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jun 2005, Magdalena B wrote:

> [...]
    >+ do mometu uregulowania cąłej zaległosci wraz z odsetkami będą zaliczane

    Hm... sprzeciw.
    Z KPA (?[1]) wynika chyba że podział ma być "proporcjonalny", czyli
    jak jest 100 zł nalezności i 25 zł odsetek to po wpłaceniu 100 zł
    zalicza się 80 zł na "kwotę" i 20 zł na odsetki.

    Przecież to nie jest świadczenie umowne :)
    Mylę się ?
    [1] jako człowiek leniwy zeznaję że piszę "z głowy czyli z niczego"
    i wszelka rzeczowa krytyka mile widziana...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-06-27 12:04:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0506271243100.1928@athlon> wstukał:

    > Hm... sprzeciw.
    [...]
    > Mylę się ?
    > [1] jako człowiek leniwy zeznaję że piszę "z głowy czyli z niczego"
    > i wszelka rzeczowa krytyka mile widziana...

    Liczenie OK.
    Podstawą jest IMHO Ordynacja podatkowa a nie KPA

    :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2005-06-28 09:00:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jun 2005, 'Tom N' wrote:

    >+ Liczenie OK.
    >+ Podstawą jest IMHO Ordynacja podatkowa a nie KPA

    Łyknięto i sprawdzono ;) - racja :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)