  • 1. Data: 2005-06-26 09:59:42
    Temat: samochód, kpir i kilometrówka
    Od: Robert Bujakowski <r...@o...pl>

    Witam

    Prowadzę kilka tygodni DG (VAT+KPiR+MP). Na chwilę obecną całą ewidencję
    prowadzę sobie sam, głównie ze względu na przychody.

    Mam jeden problem. Otóz na użytek DG używam prywatnego samochodu, który
    nie jest w środkach trwałych.
    Nie wiem jak ewidencjonować faktury, które dostałem na stacji benzynowej.
    Prowadzę dla tego samochodu kilometrówkę. I teraz wiem, że z
    kilometrówki bedę miał dużo więcej niż z zakupionych faktur, czyli muszę
    w koszta wpisać faktury ze stacji benzynowej. Jak je mam ująć ? z jaką
    datą ?? moze je mam na bierząco wpisywa.

    Wiem, że nie mogę VATu od paliwa odliczać.

    Proszę o porade, lub linka do objaśnienia tego tematu.

    pozdr

    Robert

  • 2. Data: 2005-06-27 10:41:12
    Temat: Re: samochód, kpir i kilometrówka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 26 Jun 2005, Robert Bujakowski wrote:

> [...]
    > + faktury ze stacji benzynowej. Jak je mam ująć ? z jaką datą ?? moze je mam na
    [...]
    > + Proszę o porade,

    Wykluczone.
    "Nie wiecie o co prosicie" (to cytat) !
    Sprawdź sobie (groups.googl.epl -> zaawansowane, wybierz grupę *.podatki
    i teksty "porada porady porad poradę" :>

    > + lub linka do objaśnienia tego tematu.

    A to co innego.
    http://podatki.pl/bap1.php/151200.htm

    Przeczytać *ZAŁĄCZNIK*:
    +++
    Wydatki z tytułu używania nie wprowadzonego do ewidencji œrodków trwałych
    samochodu, który nie posiada homologacji producenta lub importera
    wymaganej dla samochodów innych niż osobowe oraz którego dopuszczalna
    ładownoœć nie przekracza 500 kg, w tym także stanowišcego własnoœć osoby
    prowadzšcej działalnoœć gospodarczš, dla potrzeb działalnoœci gospodarczej
    podatnika, należy wpisywać w tej kolumnie po zakończeniu miesišca na
    podstawie miesięcznego zestawienia poniesionych wydatków wynikajšcych z
    faktur zawierajšcych numer rejestracyjny tego pojazdu.

    Suma wydatków zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, w
    poszczególnych miesišcach, ustalona od poczštku roku podatkowego, nie może
    przekraczać kwoty wynikajšcej z ewidencji przebiegu pojazdu za ten sam
    okres, to jest kwoty wynikajšcej z przemnożenia liczby kilometrów
    faktycznego przebiegu pojazdu oraz stawki za jeden kilometr przebiegu,
    okreœlonej w odrębnych przepisach przez właœciwego ministra.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-30 18:02:57
    Od: Robert Bujakowski <r...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Sprawdź sobie (groups.googl.epl -> zaawansowane, wybierz grupę *.podatki
    > i teksty "porada porady porad poradę" :>

    dzięki wielkie :-)
    tak też myslałem, ale wolałem sie upewnić:-)