  • 1. Data: 2002-06-15 14:06:36
    Temat: zaliczki
    Od: "mairen" <m...@i...pl>

    Czy zaliczka na środek trwały daje prawo aby ubiegać się o zwrot VAT. W
    ustawie pisze tylko o zakupch które podlegaja amortyzacji

  • 2. Data: 2002-06-15 22:23:06
    Temat: Re: zaliczki
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    fOn Sat, 15 Jun 2002, mairen wrote:

    >+ Czy zaliczka na środek trwały daje prawo aby ubiegać się o zwrot VAT. W
    >+ ustawie pisze tylko o zakupch które podlegaja amortyzacji

    "Gdybnę" sobie w okolicy: kupuje np. PC, ale niekompletny; niech
    bedzie bez kabelka zasilania ;)
    Kabelek dokupuje po 2 miesiacach, w tym momencie komp staje się ŚT
    i od 3. miesiaca idzie do amortyzacji.
    Czy "skrzynka PC bez kabelka" mogła byc podstawą do odliczania VAT ?
    (IMHO tak ! Przecież później by nie było wolno, a nakazu przyjęcia
    do użytkowania w miesiącu zakupu nie przyuważyłem !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-15 22:36:44
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > (IMHO tak ! Przecież później by nie było wolno, a nakazu przyjęcia
    > do użytkowania w miesiącu zakupu nie przyuważyłem !)

    "Skrzynka bez kabelka" też może być podstawą do odliczenia VAT-u - w okresie
    kompletowania zestawu komputerowego jest on "inwestycją", z której masz
    prawo odliczać VAT na takich samych zasadach, jak od zakupu środka trwłego.

    Tomek

  • 4. Data: 2002-06-16 20:07:16
    Od: Adam Suchowski <a...@s...pl>

    Od 1.1.2002 już nie "inwestycją" lecz "środkiem trwałym w budowie"
    Adam

  • 5. Data: 2002-06-16 20:23:00
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Adam Suchowski <a...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@s...pl...
    > Od 1.1.2002 już nie "inwestycją" lecz "środkiem trwałym w budowie"
    > Adam

    Masz rację - ale dotyczy to tylko rachunkowości.

    W prawie podatkowym nadal obowiązuje "stara" nazwa.

    Orka