  • 1. Data: 2002-06-15 12:51:41
    Temat: jak sie bronic przed urzednikiem?
    Od: m...@t...pl_NOSPAM (Witek Mozga)

    Witam,

    Sprawa jest drobna, ale chodzi o zasade:
    Moja zona zostala wezwana do Urzedu Skarbowego w celu okazania
    rozliczenia od pracodawcy (pit 11 albo 8B) w zwiazku ze zwrotem
    podatku. Na miejscu okazalo sie, ze urzednik zażadał, aby żona
    wykonala kserokopie tego dokumentu. Zona stwierdzila, ze ona nie ma
    przy sobie pieniedzy, na co uslyszala odpowiedz: "No to przyjdzie pani
    jeszcze raz". W zwiazku z tym pytanie:

    -Czy urzednik ma prawo zażadac wykonania przeze mnie kserokopi na moj
    wlasny koszt (zwlaszcza, ze przeciez zaklad pracy raczej wysyla taki
    sam formularz Pit do US)?

    Ponadto niepokoj moze budzic fakt, ze platne ksero jest zaraz na
    miejscu. Oczywiscie z jedenej strony to dla petenta dobrze, ale z
    drugiej w pewnych sytuacjach mozna miec watpliwosc o zasadnosc żadania
    kserokopi dokumentu, w posiadaniu ktorego US przeciez powinien byc.
    Moze urzednicy maja jakies udzialy w tym ksero i dlatego zmuszaja
    petentow do wykonywania jak najwiekszej liczby kopii?

    Co robic w takiej sytuacji? Ugiać kark czy sie stawiac?

    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2002-06-15 13:08:39
    Temat: Re: jak sie bronic przed urzednikiem?
    Od: "mgr Krzysztof Maria Bąk" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl_NOSPAM> napisał w wiadomości
    > podatku. Na miejscu okazalo sie, ze urzednik zażadał, aby żona
    > wykonala kserokopie tego dokumentu. Zona stwierdzila, ze ona nie ma

    Napisz natychmiast skargę do naczelnika. W najgorszych urzędach skarbowych
    robią sobie ksera sami na swój koszt. ten urzędas to palant i ma dostać
    naganę

  • 3. Data: 2002-06-17 10:40:23
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie daruj urzedasowi napisz na niego skargę , nic sie nie boj ,jesli juz ma
    cos na koncie to go wywalą

    jacek

  • 4. Data: 2002-06-18 15:26:02
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Od bodajże połowy ubiegłego roku obowiązujęprzepis zabraniający przerzucania
    kosztów działalności urzędów na obywateli. Sugeruję napisanie skargi do
    naczelnika US.

  • 5. Data: 2002-06-18 20:33:48
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze k...@p...onet.pl:

    > nie daruj urzedasowi napisz na niego skargę , nic sie nie boj ,jesli
    > juz ma cos na koncie to go wywalą

    ROTFL, jeszcze niesłyszałem o tym żeby urzędnik za takie coś wyleciał z
    pracy. Musiałby chyba zabić petenta.
    P.S. Wybacz sarkazm, ale takie są realia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
    Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"