  • 1. Data: 2002-06-15 10:49:47
    Temat: ...jak się bronić przed USkarbowym za nieterminowe płacenie podatku PIT-4...
    Od: "ArowB" <a...@p...onet.pl>

    proszę o poradę jak się bronić przez USkarbowym za czyn (nieterminowe
    płacenie podatku PIT-4 przez okres 3 miesięcy ).
    US uwaza ze jest to czyn stanowiący wykroczenie skarbowe (wartośćczynu nie
    przekracza pieciokrotnej wysokości najwyższego wynagrodzenia. Za powyższy
    czyn kara grzywny może być wymieniona w granicach od jednej dziesiątej do
    dwudziestokrotnej wysokości najwyższego miesięcznego wynagrodzenia.
    Wymierzajać karę grzywny uwzględnia się dochody sprawcy.
    Tyle mowi prawo a teraz praktyka
    Nieterminowość wynikła z nietermonowego płacenia mi należności za wykonywaną
    usługę (jestem podmiotem koncesjonowanym).
    Ponadto posiadam wyrok sądowy o zapłatę należnosci której komornik od roku
    nie może sciągnąć a ja sam musiałem zapłacić podatek od nalezności których
    nie otrzymałem mimo posiadanego wyroku.

    Czy te zasugerowane informacje wystarczą na dowód że jako podatnik płacę
    podatek PIT-4 najszybciej jak to tylko jest możliwe
    (biorąć pod uwage wpłacane mi należności od moich usługodawców).

    Czyn nieterminowego płacenia przeze mnie podatku nie był celowy tylko wynikł
    z powstałej sytuacji gospodarczej.

    Prosze o jakies wskazówki, czy może jest jakies prawna mozliwość obronienia
    sie przed USkarbowym.

    Z góry dziekuję za wszelkie podpowiedzi i wskazówki.

  • 2. Data: 2002-06-15 20:51:29
    Od: "lipa" <f...@p...pl>

    Użytkownik "ArowB" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Prosze o jakies wskazówki, czy może jest jakies prawna mozliwość
    obronienia
    > sie przed USkarbowym.

    Nie ma!
    Możesz prosić co najwyżej o rozłożenie płatności na raty.

  • 3. Data: 2002-06-15 22:06:28
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik "ArowB" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > proszę o poradę jak się bronić przez USkarbowym za czyn (nieterminowe
    > płacenie podatku PIT-4 przez okres 3 miesięcy ).

    Akurat przy tym podatku (PIT-4) niewiele możesz zdziałać. Jest to podatek
    nie Twój, a Twoich pracowników - Ty tylko go obliczasz, pobierasz i masz
    odprowadzić w ustawowym terminie do urzędu skarbowego (jesteś tu płatnikiem,
    a nie podatnikiem). W koszty zaliczyłeś wynagrodzenia w kwocie brutto,
    obejmującej też ten podatek. W momencie podpisania przez pracownika listy
    płac (którą, jak wcześniej napisałem, uznałeś za koszt w wartości brutto)
    "zostawiłeś" sobie cudzy podatek - miałeś obowiązek oddać go w ustawowym
    terminie. Fakt opóźnienia płatności jest wykroczeniem skarbowym. Moim
    zdaniem powinieneś zgodzić się na proponawany mandat karny. Możesz
    oczywiście żądać skierowania sprawy do sądu, ale jeżeli sąd zasądzi grzywnę
    (a najprawdopdobniej zasądzi), to będziesz już figurował w rejestrze
    sakazanych.

    Tomek

  • 4. Data: 2002-06-16 10:55:15
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl.no.spam>

    > Nie ma!
    > Możesz prosić co najwyżej o rozłożenie płatności na raty.

    czy nie wchodzi w gre jakies zdarzenie losowe?

  • 5. Data: 2002-06-17 07:12:27
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Tomek <o...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aegdla$2r5$...@n...tpi.pl...

> [...]
    grzywnę
    > (a najprawdopdobniej zasądzi), to będziesz już figurował w rejestrze

    Nie ma sposobu. Płacić i koniec. Płaciłem już trzy razy za różne duperele.
    Żadne tłumaczenia i usprawiedliwienia nie działają.
    Aha, ZUS też może nałożyć karę za nieterminowe płacenie składek. Oprócz
    oczywiście odestek karnych.

    WS

  • 6. Data: 2002-06-17 08:43:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
    >+ Nie ma sposobu. Płacić i koniec. Płaciłem już trzy razy za różne duperele.

    Tak z ciekawości: płaciłeś mandat karny "za nieterminowe..." ?
    I czy to były *twoje* podatki, czy pracowników ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-17 14:06:59
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0206171042320.7558-100000@irys
    .stanpol.com.pl...
> [...]
    >
    > Tak z ciekawości: płaciłeś mandat karny "za nieterminowe..." ?
    > I czy to były *twoje* podatki, czy pracowników ?

    Nie pracowników. Płaciłem za nieterminowe składanie papierków. Znajomy
    dostał za płacenie nieterminowo ZUS. Za nieterminowy VAT jeszcze nie walą
    kar, bo strasznie duzo firm ma problemy z VATem (niezapłacone faktury-vat i
    tak płacisz).

    WS

  • 8. Data: 2002-06-17 14:59:14
    Od: "ArowB" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Żadne tłumaczenia i usprawiedliwienia nie działają.
    > Aha, ZUS też może nałożyć karę za nieterminowe płacenie składek. Oprócz

    Dzieki za odpowiedzi na grupie, pomogly, niestety zaplacilem mandat.
    Mandat wlasciwie za nieterminowo placacych zleceniodawcow.

    A teraz mam inne pytanie, jak by zmusic moich zleceniodawcow do placenia ale
    tak zeby nie doporowadzilo to do zerwania umow....
    To znaczy by ich za mocno nie gnebic.

  • 9. Data: 2002-06-18 13:06:38
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    > A teraz mam inne pytanie, jak by zmusic moich zleceniodawcow do
    placenia ale
    > tak zeby nie doporowadzilo to do zerwania umow....
    > To znaczy by ich za mocno nie gnebic.

    Wygląda na to, że dojrzałeś problem: wypić piwo i mieć piwo.
    To jest chyba najważniejszy sprawa, z jaką musisz się zmierzyć
    prowadząc działalność gospodarczą.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 10. Data: 2002-06-19 13:54:46
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Stanisław Pikul <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aenddf$j5m$...@n...onet.pl...

> [...]
    >
    > Wygląda na to, że dojrzałeś problem: wypić piwo i mieć piwo.
    > To jest chyba najważniejszy sprawa, z jaką musisz się zmierzyć

    Pół Polski się z tym męczy. Tzw zatory płatnicze.
    Najlepiej jest zwrócić się do porządnej firmy windykacyjnej. Nie do jakiś
    drani ale do jakiejś renomowanej.
    Ode mnie często zbierają płatności (terminowe) bo dostawcom wyszło taniej
    ich na stałe zatrudnić i zbierają po prostu wszystko. Bardzo grzecznie się
    zawsze umawiają, kiedy można podjechać. Możesz zapłacić całość albo część
    itp.
    Jak zaczniesz drukować na fakturach że odbieraniem płatności zajmuje się
    .... to nikt nie będzie się specjalnie rzucał.
    Oni grzecznie będą namawiac klienta żeby cos zapłacił. Cierpliwie będą go
    nachodzić. Często też zdarza się że muszą odkręcić cały łańcuszek zobowiązań
    (ten nie płaci bo mu inny wisi i tak dalej i dalej). I jak zmuszą tego
    pierwszego to kasa się ruszy i jest szansa że dostaniesz z powrotem.

    pozdr
    WS