    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaniechanie poboru/wpłacania zaliczek
    Date: Tue, 23 Jul 2002 13:03:26 +0200

    "Matovy" [...]

    > kolega prosił mnie o napisanie pismo o zaniechanie poboru składek z dg
    > w US odesłali go z kwitkiem - pisma nawet nie chcieli przyjąć
    >
    > --
    > A.S.

    Niema czegos takiego jak "nie chcieli przyjac".
    Pisze sie pismo, nakleja znaczek skarbowy, sklada na dziennik podawczy
    i juz.

    Moj urzad nie uzasadnial dlaczego MIAL PRAWO zwolnic, lecz dlaczego zwolnil.

    "Majac na uwadze poniesione wydatki na cele mieszkaniowe w rozumieniu art
    27a ustawy ..."

    W sprawie poruszonej przez:

    "Maddy" [...]

    > Kłopot w tym że mamy Polskę A i Polskę B.
    > W Polsce A US-y ograniczają zaliczki przedsiębiorcom, w Polsce B nie,
    > chyba że zapłata podatku "stanowiłaby zagrożenia dla egzystencji
    > podatnika".
    > Usłyszałam wyjasnienie że odliczenie z tytułu ulgi budowlanej nie
    > stanowi dla mnie zagrożenia egzystencji, nawet kiedy spłacam kredyt,
    > bo skoro bank dał mi kredyt to znaczy że mam z czego płacić - ergo nie
    > ma mowy o tym żeby nie starczyło mi na chleb jak zapłace podatek.

    Artykul 22 par 2 ustep 2 mowi wyraznie o mozliwosci zaniechaina
    poboru zaliczek, jesli podatnik uprawdopodobni, ze zaplacone zaliczki sa
    niewspolmiernie wysokie
    do naleznego podatku...

    urzad MOZE, ale nie musi......

    Natomiast wniosek przyjac musi...