    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zaniżenie faktury zakupu auta
    Date: Fri, 04 Jun 2004 15:52:12 +0200

    Użytkownik Dr.Kostek-Winnicki napisał:

    > Wystawia na taką kwotę , bo taka jest jego wartość księgowa. Gość wykupił go
    > pewnie z leasingu za taką właśnie kwotę wykupu i tak ma zaksięgowane to
    > autko.
    > Jeśli wystawiłby na wyższą kwotę ( rynkową) , zapłaciłby zbyt dużo podatku
    > dochodowego.
    > Nie ma w tym żadnego przekrętu.

    Alez jest. Zanizono wartośc żeby nie płacic podatku. Czysty przekręt.
    Banalny wręcz.
    Podał się kontrolerom na tacy.

    I jeszcze kwestia taka że mowisz o wystawieniu faktury na wiekszą kwote
    a nie o sprzedaży za wiekszą kwote. Ukrywanie dochodu, jak w mordę.
    Przeciez obniżenie ceny pojazdy zeby zapłacić mniejszy podatek nie
    trzyma sie kupy - w końcu z każdej złotówki otrzymanej ponad tą niska
    cenę 60% (w najgorszym wypadku a w najlepszym 81%) zostanie
    sprzedającemu w kieszeni.
    Nikt nie uwierzy że wolałeś nie zarobić nic niz zarobić 60% z każdej
    dodatkowej złotowki bez żadnych odatkowych kosztów.
    Zresztą z takiego założenia wyjdzie US.

    > Tak to pewnie po prostu jest.
    > Ps. ja swoje autko o wartości rynkowej 20000 sprzedałem na fakturę za 2700
    > zł. I wszysko jest oki. Taka była jego wartość w środkach trwałych.

    Jest OK bo nikt tego jeszcze nie skontrolował.
    Sprzedałes znacznie (wręcz rażąco) poniżej wartości rynkowej i nawet
    jeżeli faktycznie dostałes za ten samochod tylko 2700 to US ma mocne
    podstawy żeby sądzić że specjalnie zaniżyłes wartość albo uzna pozostała
    kwote - róznice między ceną rynkową a faktycznącena sprzedaży - za
    nieodpłatn świadczenie (a to już rodzi podatek po OBYDWU stronach
    transakcji) lub darowiznę.
    Możliwości interpretacji jest wiele, jedna gosza dla Ciebie od drugiej,
    a prawdopodobieństwo przyczepienia sie przy kontroli olbrzymie.
    Przy sprzedaży bez PCC US nie ma od razu wglądu w transakcję ale to nie
    znaczy że jest OK.
    Odwlokłes sprawe w czasie a czas działa na Twoja niekorzyśc, odsetki lecą.

    Wartośc księgowa ŚT to wartość ewidencyjna, nie mająca często nic
    wspolnego z rzeczywistością, ZBYWCZA wartościś ŚT.
    Czy ŚT o wartości poniżej 3500zł w następnym miesiacu po amortyzacji
    staje sie bezwartościowy i mozna go sprzedać za bezcen?

    Nasze prawo stanowi że przedsiębiorca ma zarabiać na tym co sprzedaje
    jeżeli tylko jest taka mozliwośc.
    Udowodnisz że nikt by tego samochodu nie wziął za więcej?

    Nie jest "oki", zdecydowanie nie jest...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl