  • 1. Data: 2005-03-06 21:09:45
    Temat: zaplacic podatek...podatkiem
    Od: o...@o...com (Ont)

    Helow :)

    Czy da sie zaplacic podatek dochodowy podatkiem vat?
    Ten ostatni oczywiscie ma sie nadplacony w kwocie
    znacznie przewyzszajacej podatek (stad nawiasem
    mowiac brak kasy,zeby zaplacic dochodowy).

    DG/VAT/KPIR

    Pozdr

  • 2. Data: 2005-03-07 06:58:52
    Temat: Re: zaplacic podatek...podatkiem
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Oczywiście, że można. Napisz do swojego US pismo z prośbą o przerachowanie
    (wskaż tytuł podatkowy z którego i na który ma być przekazana kwota).

  • 3. Data: 2005-03-07 08:09:05
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/7/2005 7:58 AM, Użytkownik Tomek napisał:

    > Oczywiście, że można. Napisz do swojego US pismo z prośbą o przerachowanie
    > (wskaż tytuł podatkowy z którego i na który ma być przekazana kwota).
    >
    > Użytkownik "Ont" <o...@o...com> napisał w wiadomości

    Nie tak prosto! Żeby tak zrobić musisz wykazać w deklaracji VAT do
    zwrotu a termin płatności podatku dochodowego musi być późniejszy niż
    termin zwrotu VAT, który jak wiadomo typowo wynosi 60 dni chociaż może
    być 25 lub 180 dniowy. Jeżeli masz na myśli PIT za rok 2004 a w
    deklaracji VAT za styczeń wykazałeś kwotę zwrotu i masz termin 60 dniowy
    to się da. Jeżeli myślisz o VAT za luty a deklaracji jeszcze nie
    złożyłeś (60 dniowy termin) to się raczej nie da.

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2005-03-07 10:29:12
    Od: o...@o...com (Ont)

    Witam,

    > Nie tak prosto! ?eby tak zrobi? musisz wykaza? w deklaracji VAT do
    > zwrotu a termin p?atno?ci podatku dochodowego musi by? pó?niejszy ni?
    > termin zwrotu VAT, który jak wiadomo typowo wynosi 60 dni chocia? mo?e
    > by? 25 lub 180 dniowy. Je?eli masz na my?li PIT za rok 2004 a w
    > deklaracji VAT za stycze? wykaza?e? kwot? zwrotu i masz termin 60 dniowy
    > to si? da. Je?eli my?lisz o VAT za luty a deklaracji jeszcze nie
    > z?o?y?e? (60 dniowy termin) to si? raczej nie da.

    A kiedy moge zadac zwrotu vatu ?
    Nie kupowalem srodkow trwalych...

    Pozdr
    Ont

  • 5. Data: 2005-03-07 11:18:02
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/7/2005 11:29 AM, Użytkownik Ont napisał:

    > Witam,

    > A kiedy moge zadac zwrotu vatu ?
    > Nie kupowalem srodkow trwalych...

    Żądać możesz zawsze tylko wtedy zwrot tej części która przewyższa vat
    naliczony od zakupów ST i WNiP (tego nie masz) plus 22% obrotu
    opodatkowanymi stawkami innymi niż 22% (czyli 0, 3 i 7% - tego nie
    wiemy) następuje w terminie 180 dni. Chyba, że wszystkie faktury
    zakupowe masz zapłacone wtedy 60 dni.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-03-07 19:26:15
    Od: o...@o...com (Ont)

    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

    > ??da? mo?esz zawsze tylko wtedy zwrot tej cz??ci która przewy?sza vat
    > naliczony od zakupów ST i WNiP (tego nie masz) plus 22% obrotu

    WNIP?

    > opodatkowanymi stawkami innymi ni? 22% (czyli 0, 3 i 7% - tego nie
    > wiemy) nast?puje w terminie 180 dni. Chyba, ?e wszystkie faktury
    > zakupowe masz zap?acone wtedy 60 dni.

    No mam zaplacone.
    Mam w styczniu (lutym tez) sporo vatu w zapasie.
    Pytanie jak/co zlozyc do urzedu z pitem-36L (bo to liniowy)
    zeby mi odjeli dochodowy od vatu.

    No i jak to potem mam zaksiegowac,zeby sie vat-7 zgadzal...

    Pozdr

  • 7. Data: 2005-03-07 23:02:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Mar 2005, Ont wrote:

    >+ WNIP?

    WartościNiematerialne*i*Prawne :)
    Tylko "zbliżone" papierkologicznie do ST :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-03-08 20:23:08
    Od: Mario <n...@o...pl>

    du hast mich gefragt wrote:

    > Nie tak prosto! Żeby tak zrobić musisz wykazać w deklaracji VAT do
    > zwrotu a termin płatności podatku dochodowego musi być późniejszy niż
    > termin zwrotu VAT,

    To co piszesz w kwesti terminów zdaje się nie jest prawdą.
    Można przeksięgować zwrot VATu na zaliczki za pracowników oraz zaliczki
    miesięczne. Trzeba napisać pismo w tej sprawie. US robią to od ręki,
    jeśli zwrot VATu nie podpada pod kontrolę. Terminy rozliczeń (o dziwo)
    nie grają tu roli, nawet jak VAT jest do zwrotu w 180 dni, a zaliczka na
    jutro.

  • 9. Data: 2005-03-10 07:58:00
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/8/2005 9:23 PM, Użytkownik Mario napisał:

> [...]
    > jeśli zwrot VATu nie podpada pod kontrolę. Terminy rozliczeń (o dziwo)
    > nie grają tu roli, nawet jak VAT jest do zwrotu w 180 dni, a zaliczka na

    Sam podobnych kompensat nie praktykowałem więc to co powiedziałem wyszło
    mi z przepisów ordynacji ale być może źle je czytam:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&c2coff=1&selm=c81toj%24n8o%242%40nemesis.new
    s.tpi.pl

    --
    gefragt