    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zapomniany koszt z zeszłego roku
    Date: Tue, 16 Nov 2004 19:08:29 +0100

    On Tue, 16 Nov 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ >> bledow. I oby nie duzych. Wlasnie po 7 latach przy okazji odnawiania
    >+ >> REGON-u dowiedzialem sie ze to co wystawialem na fakturze to nie nazwa
    >+ >> firmy tylko rodzaj dzialalnosci a nazwy firmy w ogole nie mam.
    >+ >
    >+ > Yyyyyy???????
    >+ > Kodeks Cywilny mowi "firmą osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko"
    >+ > Powiadasz że takowych nie posiadasz? :-)
    >+
    >+ Moze sie zle wyrazilem. Wiem ze mam imie i nazwisko ale na fakturze
    >+ jest "Uslugi Informatyczne Czeslaw M." A uslugi inf. to rodzaj

    Ech...
    Weź ty lepiej w garść wypiskę z EDG i poczytaj co TAM masz zapisane !
    To że "rodzaj działalności" pokrywa się z nazwą firmy to jest BEZ
    ZNACZENIA ! Trzeba ci Kodeks Cywilny cytować ?? No to jak trzeba... ;)
    +++
    Art. 43. {2}
    § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    [...cięcie...]
    Art. 43. {3}
    § 1. Firma przedsiębiorcy powinna się odróżniać dostatecznie
    od firm innych przedsiębiorców prowadzących działalność na
    tym samym rynku.
    § 2. Firma nie może wprowadzać w błąd, w szczególności co do
    osoby przedsiębiorcy, przedmiotu działalności przedsiębiorcy,
    miejsca działalności, źródeł zaopatrzenia.
    Art. 43. {4}
    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza
    to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących
    na przedmiot działalności przedsiębiorcy, miejsce jej
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    prowadzenia oraz innych określeń dowolnie obranych.
    ---

    No toż powiadam że TRUDNO szukać leszej implementacji owego
    zapisu niż "Usługi Informatyczne Czesław M." !

    Tyle, że musisz wiedzieć CO MASZ W EDG !!
    Bo *to* się liczy ! - a wynika to z wyciętej treści art 43{2}:
    § 2. Firmę ujawnia się we właściwym rejestrze, chyba że
    przepisy odrębne stanowią inaczej.

    To co wpisałeś do EDG albo KRS *to* jest "firma" !
    Uwaga: do EDG może *osobno* być wpisana "nazwa działalności"
    (takie pojęcie było w PDG) albo "określenie działalności"
    ("określenie dowolnie wybrane" jest w K.C.) - to jest
    "reszta firmy" :) używana *łącznie* z imieniem i nazwiskiem.
    Ale jako "określenie" (art. 43{4} K.C. zdanie drugie zacytwane)
    może być wpisane OSOBNO - ja np. tak mam.

    >+ a nie nazwa firmy.

    Wrrr......
    Wiesz co to jest "miejsce adresu" ? ;) (to złośliwość ze strony
    językoznawców do posługujących się określeniem "miejsce adresu
    zamieszkania" przecież adres JEST miejscem !!).

    No to "firma" to jest NAZWA. Nazwa działalności.
    A "nazwa słowa firma" to "firma" właśnie :] - więc "Usługi
    Informatyczne Czesław M." to NIE "nazwa firmy" a "firma" !
    Zaś budynki, paiery, ludzie, prawa majątkowe posiadane
    w ramach działalności - to "przedsiębiorstwo" :)
    Najczęsciej jako nazwy przedsiębiorstwa używa się firmy...
    stąd pewno mieszanie form :) i skrzyżowanie "nazwa przedsiębiorstwa"
    z "firma" daję ową nieszczęsną "nazwa firmy"...

    Ja rozumiem że się czepiam :] no ale... może mi będzie wybaczono ;)

    >+ Ale o ile wiem - rozne dodatkowe
    >+ informacje na fakturach sie drukuje.

    Ech... ale "firma" musi być "obowiązkowo" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)