    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zatrudnienie - na umowe czy dzialalnosc?
    Date: Wed, 23 Jan 2002 13:53:31 +0100

    "Kaizen" [...]

    JEDYNE, co naprawde rozni to "mozliwosc rozwiazania umowy".
    i "ew trudnosci z wyegzekwowaniem naleznosci"

    "reszta zalezy od Ciebie".

    > Jak nic nietypowego sie nie dzieje, to dzialalnosc gospodarcza jest
    > bardziej oplacalna. Mozesz sobie sporo rzeczy wrzucic w koszty, nie
    > musisz odprowadzac ZUSu w takiej wysokosci, jak na umowe o prace itd.
    > Umowa o prace chociaz finansowo gorsza, ma tyle zalet, ze IMO jest
    > lepsza.

    > 1. Urlop nalezy Ci sie jak psu kielbasa

    Nie ma platnych urlopow.
    Sytuacja jest postawiona jasno
    "firma miesiecznie przeznacza 5 000".

    Twoja sprawa, czy wynegocjujesz "urlop".

    > 2. Mozesz chorowac na koszt pracodawcy (35 dni w roku)

    "firma miesiecznie przeznacza 5 000".

    Nie ma w dluzszym okresie czasu "choroby na koszt pracodawcy".
    Firma chcac dochowac umowy "firma miesiecznie przeznacza 5 000".
    powinna tak policzyc place, by owe 35 dni wyplacic jako specjalna nagrode na
    koniec roku.
    > 3. Masz swiadczenia dodatkowe (z ZFSS lub swiadczenie urlopowe).

    "firma miesiecznie przeznacza 5 000".

    J.w.

    > 4. Dotyczy Cie ochrona i inne przywileje zawarte w KP.

    "firma miesiecznie przeznacza 5 000".

    I dlatego firma musi obnizyc place, by pokryc "koszty ochrony".

    > Poczytaj KP i zastanów sie, czy te bonusy sa warte róznicy w tym, co
    > dostaniesz na reke (uwzgledniajac, ze niektóre z praw z KP pracodawca
    > jest sklonny zawrzec w umowie o wspólpracy).

    No wlasnie.
    Podobno jest bezrobocie....

    Boguslaw