  • 11. Data: 2002-01-24 10:50:56
    Temat: Re: zatrudnienie - na umowe czy dzialalnosc?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:a2mbn4$omf$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > > 1. Urlop nalezy Ci sie jak psu kielbasa
    >
    > Nie ma platnych urlopow.
    > Sytuacja jest postawiona jasno
    > "firma miesiecznie przeznacza 5 000".

    Tak, tylko, że przy mowie o pracę dostajesz też 5000 za miesiąc, w którym
    nie pracujesz (bo jesteś na urlopie).

    > "firma miesiecznie przeznacza 5 000".

    Tylko, że jak masz umowę o pracę, to pomimo choroby firma Ci płaci (bo
    musi), a o współpracę nie musi.

    > Firma chcac dochowac umowy "firma miesiecznie przeznacza 5 000".

    Miesięcznie - ok, tak było napisane. Tylko, że przy umowie o współpracę
    oznacza to (jeżeli umowa nie stanowi inaczej) miesiące _pracy_, zaś przy
    umowie o pracę miesiące _zatrudnienia_ (niezależnie od tego czy
    świadczysz pracę, czy nie).

    > "firma miesiecznie przeznacza 5 000".
    >
    > I dlatego firma musi obnizyc place, by pokryc "koszty ochrony".

    Ochrona, to np. zakaz zwalniania w czasie usprawiedliwionej nieobecności
    w pracy, kilka zapisów dotyczących ochrony pracy kobiet w ciąży,
    ułatwienia w egzekwowaniu należności w przypadku upadłości pracodawcy i
    FGŚP, ostre wymagania terminowych wypłat, odprawy, odszkodowania itp.

    Czy to dziwne, że każdy dba o swoje interesy? Nie mnie oceniać, czy
    przepisy są dobre, czy złe, ale muszę się do nich stosować i wybierać to,
    co dla mnie najlepsze (pracodawca też dba o swoje interesy - i jeżeli nie
    łamie tym prawa wszystko jest OK).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz