  • 1. Data: 2002-01-23 12:23:15
    Temat: przedst. handl. a garnitur
    Od: "Samena" <s...@w...pl>

    Hejka :)
    Małe pytanko - czy przedstawiciel handlowy prowadzący własna działalnośc
    (KPIR i VAT) ma prawo ujmować w koszty garnitur i inne ubrania - bo przecież
    musi się pokazać - w pełnej wysokości czy tylko do limitu 0,25 % przychodu
    jako reklama i reprezentacja limitowana?
    Serdecznie dziękuję

    Samenka

  • 2. Data: 2002-01-23 18:17:37
    Temat: Re: przedst. handl. a garnitur
    Od: "Joanna Zulka" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Samena" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musi się pokazać - w pełnej wysokości czy tylko do limitu 0,25 % przychodu
    > jako reklama i reprezentacja limitowana?

    Cześć! Spotkałam się z taką interpretacją US:
    W garniturze czy innych ubraniach np. butach można także iść na spotkanie
    prywatne (nie do sprawdzenia), więc nie można ujmować tych zakupów w
    kosztach.
    Pozdr. JotKa

  • 3. Data: 2002-01-24 07:59:09
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Jan 2002 19:17:37 +0100, "Joanna Zulka"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Cze??! Spotka?am si? z tak? interpretacj? US:
    >W garniturze czy innych ubraniach np. butach mo?na tak?e i?? na spotkanie
    >prywatne (nie do sprawdzenia), wi?c nie mo?na ujmowa? tych zakupów w
    >kosztach.

    Niekonsekwentni są. Służbowym autem też można jeździć prywatnie...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-01-24 11:35:20
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Tristan Alder napisał(a):

    > Niekonsekwentni są. Służbowym autem też można jeździć prywatnie...
    Formalnie rzecz biorąc nie można, a jeżeli, to należałoby odpowiednio
    zmniejszyc koszty uzyskania, albo dopisac sobie przychód z tyt.
    używania sam. służbowego do celów prywatnych.
    Powtarzam, FORMALNIE.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-01-25 22:28:03
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

> [...]
    | musi się pokazać - w pełnej wysokości czy tylko do limitu 0,25 % przychodu
    | jako reklama i reprezentacja limitowana?

    NSA co do zasady uznaje takie zakupy jako zakupy na potrzeby podatnika i nie
    uznaje takiej argumentacji, w związku z powyższym nie uznaje tego za KUP nawet w
    kwocie limitu 0,25%

    pozdrawiam
    majura

  • 6. Data: 2002-01-26 14:59:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jan 2002 12:35:20 +0100, Maddy <m...@i...pl> wrote:

    >Formalnie rzecz biorąc nie można, a jeżeli, to należałoby odpowiednio
    >zmniejszyc koszty uzyskania, albo dopisac sobie przychód z tyt.
    >używania sam. służbowego do celów prywatnych.
    >Powtarzam, FORMALNIE.

    No i z garniturem mogłoby być podobnie. Rozbierasz przed wyjściem z
    pracy. Mówię, że są niekonsekwentni, bo służbowym autem też można (da
    się!) jeździć prywatnie.

  • 7. Data: 2002-01-26 19:40:03
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > No i z garniturem mogłoby być podobnie. Rozbierasz przed wyjściem z
    > pracy.

    Przechowujesz go w szafie na ubrania robocze ? Masz szatnię obok gabinetu?
    Czy inny "parking,garaż" dla garnituru :-)
    Znaczy się ośrodek zamiejscowy w szafie w swoiom mieszkania ?:-))

    Mówię, że są niekonsekwentni, bo służbowym autem też można (da
    > się!) jeździć prywatnie.

    Co wielu potwierdza praktycznie. Kto nie jeździ ??? :-)
    I gdzie 1 osobowa firma parkuje to firmowe auto w nocy ????? W swoim
    biurze - teczce ??
    Do pracy i z pracy jeździ autobusem ??? Piechotą ???
    A president of big corporation to oczywiście służbowym autem poza pracą nie
    jeździ...

    A co do, niekonsekwencji.
    "Za 5 trzecia bierz kapotę, pierd* szefa i robotę" to może urzędnik US
    Działacz gospodarczy pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, czasami
    regenerując siły na łonie...
    Ale tego mądrale nie widzą
    :-)))

  • 8. Data: 2002-01-27 14:27:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Jan 2002 20:40:03 +0100, "inkoguto" <p...@b...pl>
    wrote:

    >Przechowujesz go w szafie na ubrania robocze ?

    A czemu nie? Nie widzę różnicy. Tokarz ma swój berecik, to dlaczego
    prezes ma nie mieć swojego garnituru?

    >Masz szatnię obok gabinetu?
    >Czy inny "parking,garaż" dla garnituru :-)

    Nie widzę problemu. Wieszak kosztuje niewiele.