  • 1. Data: 2004-06-07 14:52:26
    Temat: zawieszenie działalności, praca na etat i ZUS
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Witam. Mam pytanko odnośnie możliwości zawieszenia czasowego działalności:
    Czy można (jeżeli tak to jak to zrobić i czy to jest "respektowane" przez
    US) "zawiesić" czasowo działalność czyli:
    - czy nie wyrejestrowując DG można nie płacić ZUS i nie nosić do US PITu i
    VATu?
    - jeżeli nawet mając ciągle otwartą DG mam pracę na pełen etat i płacę
    zdrowotne co miesiąc, nie osiągając żadnego zysku z działalności gosp., czy
    w całorocznym picie w przyszłym roku można to całe zdrowotne wpłacone ZUSowi
    odzyskać (bo chyba właśnie o nie obniży się mój podatek, nawet jeżeli zysk
    przyniosła mi tylko praca etatowa)? Jeżeli możnaby odzykać to zdrowotne to w
    takim razie po co wogóle przepis żeby je płacić??
    _____________
    pozdr GrP

  • 2. Data: 2004-06-07 20:46:13
    Temat: Re: zawieszenie działalności, praca na etat i ZUS
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "GrP" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    nie ma mozliwości aby nie nosić pita vat
    nie ma pojecia zawieszenie działalności w systemie zus -jesteś i płacisz
    albo się wyrejestrowujesz bez wyrejestrowania system ci cały czas
    nalicza co miesiąc zobowiązania na podstawie dokumentacji
    rejestracyjnej .
    w us mozesz pisemnie złozyć zawiadomienie o zawieszeniu prowadzenia DG z
    wnioskiem o zwolnienie z obowiązku składania PIT i VAT w związku z
    zawieszeniem DG na okres wyznaczony lub do dnia odwieszenia DG.

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-08 20:20:02
    Od: "agif" <a...@p...onet.pl>

    Nie ma pojecia w ZUS zawieszenia dzialalnosci ale kiedy w US zglosi sie
    zawieszenie dzialalnosci to w ZUS mozna zglosic ZWUA - wyrejestrowanie osoby
    prowadzacej dzialalnosc gospodarcza i wtedy skladek sie nie placi.
    jezeli poza dzialalnoscia pracujesz i zarabiasz conajmniej 824 zl mies to
    skladka jest tylko zdrowotna do momentu zlozenia ZWUA.
    Uwaga! skladka zdrowotna jest niepodzielna i najlepiej wyglosic sie od 1
    dnia miesiaca bo inaczej i tak za dany miesiac trzeba bedzie zaplacic pelna
    /153,57 zl / skladke.