    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawyzona stawka vat a dalsze konsekwencje
    Date: Thu, 14 Jun 2007 23:16:04 -0700

    On 14 Cze, 22:57, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > On Thu, 14 Jun 2007, Jagna wrote:

    > Mo esz wskaza podstaw prawn (na dzi )?
    > Mowa o kwocie VAT wykazanej na fakturze i ewidencji (oraz odprowadzonej,
    > przyjmijmy dla formalno ci).

    Dawno nie mialam z tym klopotu, dlatego musze skorygowac wczesniejsz
    opinie.
    Taki zapis byl w ustawie, ktora obowiazywala przed naszym wejsciem do
    Unii, to byl podajze art. 33 ust. 2.
    Natomiast w obowiazujacych przepisach ograniczenie co do nadplaconego
    podatku znalazlam tylko w imporcie.

    Dlatego wychodzi na to, ze jesli stawka zawyzona, nie ma przeciwskazan
    do odliczenia jej u odbiorcy faktury.

    Zastanawiam sie wiec, czy w zwiazku, z jak sadze, planowanymi
    zmianami, o ktorych pisze Tommy, nie ma czasem przepisu w dyrektywach
    unijnych, ktore by nie pozwalaly na taka praktyke, bo jak sadze, te
    przepisy maja range nadrzedna?
    Prosze mnie sprowadzic na ziemie, jesli sie myle.

    Pozdrawiam,
    Jagna