    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zawyzona stawka vat a dalsze konsekwencje
    Date: Fri, 15 Jun 2007 15:20:38 +0200

    On Thu, 14 Jun 2007, Jagna wrote:

    > Dlatego wychodzi na to, ze jesli stawka zawyzona, nie ma przeciwskazan
    > do odliczenia jej u odbiorcy faktury.
    >
    > Zastanawiam sie wiec, czy w zwiazku, z jak sadze, planowanymi
    > zmianami, o ktorych pisze Tommy, nie ma czasem przepisu w dyrektywach
    > unijnych

    Przyznam, że "nowej" dyrektywy jeszcze nie czytałem :(, czy jest
    tu ktoś komu się chciało? :)
    AFAIR było coś (w VI Dyrektywie) że nie wolno zmniejszać zakresu
    obowiązywania podatku (znaczy wprowadzać nowych zwolnienień) ale
    również zakresu odliczania. Hm... :)

    Przyznam że powodu ograniczenia odliczania "zawyżonego" VAT nie
    widzę. Poza przestępstwem oczywiście, np. polegającym na tym
    że zobowiązany płatnik celowo wyzbywa się majątku żeby tego
    zawyżonego VAT nie zapłacić (a będący w zmowie kupujący odlicza).

    pzdr, Gotfryd