  • 1. Data: 2002-10-09 12:04:38
    Temat: zbieg ubezp- wyrejestrowanie z ubezp. spol. JAK?
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

    Prowadze sobie firme, place caly ZUS, nagle zostaje zatrudniony na etat,
    dalej prowadze dzialalnosc..jednak zus za mnie placi juz tylko firma, a ja
    tylko zdrowotne.

    jak sie wyrejestrowac z ubez, spolecznego?
    ZWUA?
    ale jaki wpisac kod przyczyny wyrejestrowania ? 602 ? "powstanie zbiegu
    ubezp ?"
    i jaka podac date od dnia? od kiedy jestem zatrudniony na etacie? i ile mam
    dni na takie wyrejestrowanie?

    Czy jezeli zostalem zatrudniony od 1 pazdz. to moge wpisac taka date?
    i co jezeli np. to ZWUA zloze dopiero jutro? to tez moge wpiasac date 1 X
    czy jutrzejsza?

    dzieki i pozdr

    bubaa

  • 2. Data: 2002-10-09 12:58:29
    Temat: Re: zbieg ubezp- wyrejestrowanie z ubezp. spol. JAK?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    firma, a ja
    > tylko zdrowotne.
    >
    > jak sie wyrejestrowac z ubez, spolecznego?

    Tak.

    > ale jaki wpisac kod przyczyny wyrejestrowania ? 602 ? "powstanie
    zbiegu
    > ubezp ?"

    Mnie przyjęli z takim

    > i jaka podac date od dnia?

    Od dnia zatrudnienia.

    od kiedy jestem zatrudniony na etacie? i ile mam
    > dni na takie wyrejestrowanie?

    7 dni.

    > Czy jezeli zostalem zatrudniony od 1 pazdz. to moge wpisac taka
    date?
    > i co jezeli np. to ZWUA zloze dopiero jutro?

    Być może wtedy zapłacisz za 1 dzień :-)

    to tez moge wpiasac date 1 X
    > czy jutrzejsza?

    Data złożenia deklaracji to data złożenia deklaracji,
    a data od kiedy się wyrejestrowujesz to inna data.

    Pzdr
    CEZ

  • 3. Data: 2002-10-09 13:05:01
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    buba wrote:

> [...]
    > firma, a ja tylko zdrowotne.
    >
    > jak sie wyrejestrowac z ubez, spolecznego?

    Niestety trzeba:
    1. Wyrejestrować ze społecznegi i zdrowotnego
    2. Zarejestrować w zdrowotnym

  • 4. Data: 2002-10-09 15:10:05
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    > Niestety trzeba:
    > 1. Wyrejestrować ze społecznegi i zdrowotnego
    > 2. Zarejestrować w zdrowotnym

    Najpierw ZWUA a potem ZZA

  • 5. Data: 2002-10-09 15:40:43
    Od: "buba" <1...@w...pl>

    > 1. Wyrejestrować ze społecznegi i zdrowotnego

    nie mozna tylko ze spolecznego, w ZWUA jest tez opcja tylko ze spolecznego

    > 2. Zarejestrować w zdrowotnym

    jesli tylko ze spolecznego to chyba nie

    ale moze sie myle

    pozdr

  • 6. Data: 2002-10-10 06:53:23
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "buba" napisał w wiadomości > > 1. Wyrejestrować ze społecznegi
    i zdrowotnego

    > nie mozna tylko ze spolecznego, w ZWUA jest tez opcja tylko ze spolecznego

    Oczywiście, że można tak zrobić po to jest taka rubryczka. Wyrejetrowujesz
    się tylko z ubezpieczeń społecznych, a zdrowotne zostaje.

    > jesli tylko ze spolecznego to chyba nie
    >
    > ale moze sie myle

    nie mylisz się :-)

    Pozdrawiam

    Damir

  • 7. Data: 2002-10-11 06:47:55
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    buba wrote:

    > nie mozna tylko ze spolecznego, w ZWUA jest tez opcja tylko ze
    > spolecznego

    > jesli tylko ze spolecznego to chyba nie

    Szkoda tylko, że ZUS Lublin nie wiedział, że tak też można i kazał mi
    poprawiać dokumenty

  • 8. Data: 2002-10-11 07:13:34
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Nikt napisał:

    > Szkoda tylko, że ZUS Lublin nie wiedział, że tak też można i kazał mi
    > poprawiać dokumenty
    Nie wie o tym także ZUS Toruń, Grudziądz, Bydgoszcz (to zmojego
    podwórka) a także Białystok i Gdańsk (to z opowiadań). I pewnie inne
    ZUSy w Polsce też nie wiedzą, że tak można.
    Bo nie mozna, chyba że człowiek lubi bez końca wyjaśniac i korygowac
    dokumenty.
    System jest tak skonstruowany, że nie mozna się wyrejestować częściowo
    ani dorejestrowac brakujących w danej chwili ubezpieczeń.
    Trzeba wyrejestrować całość i zarejestrować to, co jest w danej chwili
    konieczne.
    Inaczej w ZUS bedziesz zarejestrowany 2 razy - raz do wszystkich
    składek, raz tylko do zdrowotnego.
    Ale reklamacje to do Prokomu proszę, nie do mnie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl