  • 1. Data: 2002-02-27 19:38:25
    Temat: zdrowotne a wpis do ewidencji
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    wiele ostatnio sie pisze o zmianie ustawy lub porawkach w art.22 ustawy o
    powszech.ubezp.zdrowotnym zgodnie z tym przepisem jezeli osoba fizyczna
    uzykuje przychody z wiecej niz jednego zrodla w ramach tego samego tytulu do
    objecia ubezpieczeniem spolecznym skladka na ubezp.zdrowotne jest placona od
    kazdego zrodla
    jak to rozumiec ;
    .ktos prowadzi np. uslugowy transport samochodowy , restauracje,sklep
    przemysłowy i organizuje wypoczynek mlodziezy na koloniach letnich wszystko
    to ma wpisane do ewidencji w jednym wpisie ,czy placi zdrowotne od kazdego
    zrodla przychodow czyli 4 razy

    prosze o jakies przyklady

    pozdrowienia

    jacek

  • 2. Data: 2002-02-27 22:34:07
    Temat: Re: zdrowotne a wpis do ewidencji
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, jacek wrote:

> [...]
    >+ to ma wpisane do ewidencji w jednym wpisie ,czy placi zdrowotne od kazdego

    Jeśli to są *cztery firmy*, tj:
    - transport na indywidualnym DG
    - restauracje S.C. ze szwagrem
    - kolonie to S.C. z kim innym
    ...itp. to płaci 4 razy, bo ma 4 "działalności" !

    Jak w jednej DG prowadzi wszystko to oczywiście raz.
    Inaczej ja musiałbym płacić z 20 razy :> (bo mam ponad
    pół strony "profilaktycznie wymienionych obszarów DG"
    w zezwoleniu :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-28 08:06:04
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    jeśli jest wspólnikiem w spółce to płaci ze swojej dział. gospod. i ze
    spólki.
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

  • 4. Data: 2002-02-28 08:26:46
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, JerryU wrote:

    >+ jeśli jest wspólnikiem w spółce to płaci ze swojej dział. gospod. i ze
    >+ spólki.

    Pięknie. Zrobiłeś streszczenie :), tylko po co (ew: "dlaczego")
    cytowałeś cały mój post *pod spodem* ?? Jak tak patrzę to nie mogę
    dojść czy chciałeś popolemizować i z którym zdaniem...

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" [...]
    [...]

  • 5. Data: 2002-02-28 14:45:33
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > cytowałeś cały mój post *pod spodem* ?? Jak tak patrzę to nie mogę
    > dojść czy chciałeś popolemizować i z którym zdaniem...

    No ładnie,też jesteś dobry.Nie zauważyłeś jaki ogon za sobą
    ciągnąłeś? -:)))

    Skąd masz takie rewelacje? Kto tak fajnie interpretuje ustawę?Coś
    musiałem przespać?
    JACEK

  • 6. Data: 2002-02-28 20:06:04
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    IMHO osoba prowadząca kilka DG indywidyalnych oraz dodatkowo w formie
    spółki cywilnej powinna mieć tylko jeden ( na wszystkie działalności )
    wpis w ewidencji działalności gospodarczej w urzedzie gminy wg miejsca
    zamieszkania.
    Wpis taki zawiera miejsca prowadzenia działalności na terenach kilku
    różnych gmin.
    Czyli nie powinno być problemów z wielokrotnym opłacaniem składki
    zdrowotnej z tytułu działalności gospodarczej -> wpis może być tylko
    jeden.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 7. Data: 2002-02-28 21:21:37
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    dzieki wszystkim za odpowiedzi
    ale ryszard gdyby bylo tak jak piszesz to po co zmienianoby zapis w ustawie
    o tych wpisach

    pozdrowienia jacek

  • 8. Data: 2002-02-28 21:54:30
    Temat: OT: zdrowotne a wpis do ewidencji
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2002, Jacek Chyczewski wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ No ładnie,też jesteś dobry.Nie zauważyłeś jaki ogon za sobą

    Jak coś ciągnę to NIE ogon :] ! [1]
    Czepiałem się tego, że wkleiłeś cały post (mój) NA KOŃCU,
    no i nie wiem czy:
    - innymi słowami napisałeś "zgadzam się"
    - chciałeś napisać "nie zgadzam się" (ale nie wiem z czym !)

    >+ Skąd masz takie rewelacje? Kto tak fajnie interpretuje ustawę?

    Moment, w którym miejscu ??

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] zostawiam to co uważam że trzeba koniecznie, choć czasem
    "tego" jest dużo i *pod* tym piszę co myślę...
    -:)

  • 9. Data: 2002-03-01 10:57:48
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Jak coś ciągnę to NIE ogon :] ! [1]

    Jak zwał tak zwał.Smile widziałeś-pewnie tak więc nie bądź taki
    oburzony

    > Moment, w którym miejscu ??
    Że od każdej DG trzeba płacić zdrowotne czyli np od każdego udziału w
    SC.

    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > [1] zostawiam to co uważam że trzeba koniecznie, choć czasem
    > "tego" jest dużo i *pod* tym piszę co myślę...

    Ale zostawiłeś właśnie za tym co myślisz zwracając uwagę innym że źle
    piszą nie zachowując netykiety.Stąd to określenie ogon.
    Jacek

  • 10. Data: 2002-03-01 23:02:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Mar 2002, Jacek Chyczewski wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik [...]
    [...ogon...]
    >+[...] oburzony

    Ależ nie jestem. Tylko lekko warczałem :)
    [...]
    >+ > Moment, w którym miejscu ??
    >+ Że od każdej DG trzeba płacić zdrowotne czyli np od każdego udziału
    >+ w SC.

    A tak NIE JEST ?
    -:O

    >+ > [1] zostawiam to co uważam że trzeba koniecznie,[...]
    >+ Ale zostawiłeś właśnie za tym co myślisz

    Hm... No to wpadłem !

    Pozdrowienia, Gotfryd