    From: "Magdalena" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zdrowotne rolnika
    Date: Tue, 10 Jun 2003 23:35:47 +0200

    "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> wrote in message
    news:bc5alg$4ta$1@inews.gazeta.pl...
    > ma
    > (pani

    > Moim zdaniem tylko z jednego tytułu.
    >
    > Ustawa o NFZ odsyła do ustawy o SUS.
    >
    > Art.6 pkt 1) ustawy o SUS stanowi, że
    > "Za osobę prowadzącą pozarolniczą działalność uważa się:
    > 1) osobę prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą na podstawie
    > przepisów o działalności gospodarczej lub innych przepisów szczególnych,"
    >
    > Z kolei art.2 ust. 3 PDG mówi, że
    > za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie
    > wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.

> [...]

    Ze strony internetowej ZUSu:
    W przypadku gdy ubezpieczony uzyskuje przychody z więcej niż jednego źródła
    w ramach takiego samego tytułu do objęcia obowiązkiem ubezpieczenia,
    wymienionego w art. 9 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy o powszechnym ubezpieczeniu
    w NFZ, składka na ubezpieczenie zdrowotne opłacana jest od każdego ze źródeł
    przychodów.
    W ramach pozarolniczej działalności odrębne źródło przychodów stanowi:
    a.. pozarolnicza działalność gospodarcza prowadzona na podstawie przepisów
    o działności gospodarczej,
    b.. pozarolnicza działalność gospodarcza prowadzona na podstawie innych
    przepisów szczególnych,
    c.. status wspólnika spółki cywilnej,
    d.. status twórcy i artysty,
    e.. status osoby prowadzącej działalność w zakresie wolnego zawodu w
    rozumieniu przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych
    przychodów osiąganych przez osoby fizyczne,
    f.. status osoby prowadzącej działalność w zakresie wolnego zawodu, z
    której przychody są przychodami z działalności gospodarczej w rozumieniu
    przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    g.. status wspólnika jednoosobowej spółki z ograniczoną
    odpowiedzialnością,
    h.. status wspólnika spółki jawnej,
    i.. status wspólnika spółki komandytowej,
    j.. status wspólnika spółki partnerskiej.
    Składkę należy odprowadzić od każdej z wymienionych powyżej form
    organizacyjno-prawnych, niezależnie od przedmiotu prowadzonej działalności.
    Oznacza to, że jedna osoba może być zobowiązana do opłacenia składek z
    maksymalnie 10 źródeł przychodów.

    Z tego wynikałoby, że jednak ZUS DG własną oraz bycie wspólnikiem s.c. liczy
    osobno ;-( I nie wiem, co teraz zrobić, płacić podwójnie czy pojedynczo??
    Co myślicie o tym

    Magdalena