  • 1. Data: 2003-04-29 06:37:14
    Temat: zdrowotne w 2002
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

    Mam problem dot. rozliczenia składki zdrowotnej za 2002.
    Zapłaciłem za 11 m-cy, ale się rozchorowałem i wyrejestrowałem w ZUS
    działalność po 10 m-cach 2002. (Wyrejestrowanie z ubezpiedzewń, ale w US
    firma dalej wisi, składam VAT-7) Teraz pora na PIT. Czy mam odliczyć kwotę
    zapłaconych składek, czy raczej jedynie zapłaconych do wysokości należnych
    ZUS ?(czyli mniej niż wpłaciłem), ale zgodnie z dokumentacją wysyłaną do ZUS
    ? (+ grudzień 2001) ?
    Marek

  • 2. Data: 2003-04-29 08:33:03
    Temat: Re: zdrowotne w 2002
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Apr 2003, Marek wrote:

> [...]
    >+ Zapłaciłem za 11 m-cy, ale się rozchorowałem i wyrejestrowałem w ZUS
    >+ działalność po 10 m-cach 2002. (Wyrejestrowanie z ubezpiedzewń, ale w US

    No to zastrzegam że abstrahuję od problemu czy takie "zawieszenie"
    jest skuteczne. Masz przydział na przeczytanie 700 ostatnich wątków
    na grupie, spokojnie znajdziesz kilka dyskusji na ten temat :]

> [...]
    >+ ZUS ?(czyli mniej niż wpłaciłem), ale zgodnie z dokumentacją wysyłaną do ZUS

    IM*H*O to zależe, czy chcesz się ubiegać o zwrot. Jeśli "zaliczysz"
    zapłacone już składki w poczet kolejnych należności to jestem tego
    samego zdania co większość wypowiadających się: skoro literalnie
    ustawa stanowi "zapłaconych" to zapłaconych - nieważne czy było
    mniej czy więcej niż wynika z deklaracji :)
    Przy zwrocie... to nie wiem, czy *koniecznie* należy odliczyć
    a później doliczyć (do dochodu) jako zwrócone :(, czy można
    by (po prostu) nie odliczać.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-29 21:40:50
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

> [...]
    > ustawa stanowi "zapłaconych" to zapłaconych - nieważne czy było
    > mniej czy więcej niż wynika z deklaracji :)

    Tylko jak taką niezgodność zinterpretuje US?
    [kurdebalans]

  • 4. Data: 2003-04-29 22:22:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Apr 2003, kurdebalans wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > mniej czy więcej niż wynika z deklaracji :)
    >+
    >+ Tylko jak taką niezgodność zinterpretuje US?

    Myślę że wg Ustawy. Tam jest tekst: "zapłacone w roku podatkowym".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-30 00:07:45
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
    > On Tue, 29 Apr 2003, kurdebalans wrote:
    > [...]
    >
    > Myślę że wg Ustawy. Tam jest tekst: "zapłacone w roku podatkowym".

    I jeszcze pisze że na własne ubezp, co jest bardzo ważne albowiem z kwoty
    z przelewu na -52 trzeba odjąć ew odsetki za zwłokę oraz nadplatę
    co da się stwierdzić na podstawie deklaracji RNA lub na podstawie
    zaświadczenia z ZUS.
    [kurdebalans]

  • 6. Data: 2003-04-30 09:08:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003, kurdebalans wrote:

> [...]
    >+ I jeszcze pisze że na własne ubezp, co jest bardzo ważne albowiem z kwoty
    >+ z przelewu na -52 trzeba odjąć ew odsetki za zwłokę

    Zgoda, oczywiście.

    >+ oraz nadplatę

    A to z jakiej okazji, jeśli nadpłata zostanie przeznaczona "na własne
    ubezpieczenie" (tylko w innym roku) ?? Napisali że "w danym roku" ? ;)
    Sugerujesz że jest różnica w zaliczeniu do odliczenia (:]) składki
    zapłaconej z poślizgiem i nadpłaconej "z góry" ? -:O

    >+ co da się stwierdzić na podstawie deklaracji RNA
    >+ lub na podstawie zaświadczenia z ZUS.

    Niewątpliwie, fakt zaliczenia na poczet przyszłego roku IMHO również.

    pozdrowienia, Gotfryd