  • 1. Data: 2002-11-16 15:42:25
    Temat: zmiany w VAT
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Co sądzicie o zmianach w ustawie? Miało być mniej biurokracji a tu taka
    niespodzianka. Znowu trochę lasu zginie.

    "Art. 32a. 1. Podatnik wystawiający fakturę VAT, na pisemne żądanie
    nabywcy towaru lub usługi ma obowiązek:

    1) udostępnić do wglądu oryginał lub uwierzytelniony notarialnie odpis
    potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 9,

    2) umożliwić, w zakresie sprzedaży towarów na rzecz nabywcy:

    a) wgląd w dowody księgowe oraz ewidencję, o której mowa w art. 27,

    b) otrzymanie kopii deklaracji dla podatku od towarów i usług, w tej
    części, która dokumentuje jej złożenie za okres, w którym powstał
    obowiązek podatkowy u podatnika będącego sprzedawcą.

    Jacek

  • 2. Data: 2002-11-16 15:50:57
    Temat: Re: zmiany w VAT
    Od: "bobek" <b...@x...wp.pl>

    to jest panie Jacek ochrona nabywcy,
    jak chcesz pan kupować u oszustów czy innych firm <krzak> na faktury VAT a
    potem bulić odliczony VAT z odsetkami, to śmiało, niejeden sie przejechał,
    przytoczony przepis wyraźnie mówi <na żądanie>, jak masz pan zaufanie do
    dostawcy - nie żądasz, pana sprawa

  • 3. Data: 2002-11-16 18:14:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Nov 2002, Jacek wrote:

    >+ Co sądzicie o zmianach w ustawie? Miało być mniej biurokracji a tu taka
    >+ niespodzianka. Znowu trochę lasu zginie.

    Jacku, nie czytałeś *naszych* narzekań że odbiorca faktury
    *odpowiada* (ciągle) za to, że odliczony VAT został zaksięgowany
    - a *nie ma jak* sprawdzić ?!

    >+ "Art. 32a. 1. Podatnik wystawiający fakturę VAT,
    >+ na pisemne żądanie
    ***************

    Nikt cię nie zmusza :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-11-17 00:09:40
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > to jest panie Jacek ochrona nabywcy,
    > jak chcesz pan kupować u oszustów czy innych firm <krzak> na faktury VAT a
    > potem bulić odliczony VAT z odsetkami....
    jaka to ochrona skoro sprzedawca moze w miesiacach nastepnych skorygowac
    deklaracje i slad po transakcji ginie, a cale to sprawdzanie diabli wzieli i
    konsekwencje takie same...
    nie ma mozliwosci tego sprawdzic a w/w prawa niewiele tu pomoga
    pozdrawiam
    grzess

  • 5. Data: 2002-11-17 10:50:52
    Od: "bobek" <b...@x...wp.pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsekwencje takie same...
    > nie ma mozliwosci tego sprawdzic a w/w prawa niewiele tu pomoga

    korekta należnego będzie na pewno sprawdzono przez us,
    no i jako dowód zostanie deklaracja pierwotna

  • 6. Data: 2002-11-17 12:00:16
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > to jest panie Jacek ochrona nabywcy,

    Być może się mylę, ale coś mi ta cała ochrona wygląda mało realnie.
    Jeśli firma otrzymuje miesięcznie kilkadziesiąt/kilkaset faktur i tyle
    samo wystawia, to chyba musiałaby zorganizować u siebie odrębne
    biuro do obsługi chętnych do "wglądu w ewidencję" i dodatkowo
    zatrudnić pracowników którzy nie zajmowaliby się niczym innym jak
    tylko podróżami po kraju i "wglądaniem" do kontrahentów.

    Kopia deklaracji to chyba też dosyć wątpliwe zabezpieczenie - skąd
    ma być wiadomo, że zadeklarowana kwota obejmuje też "naszą" fakturę?
    O ujawnianiu w ten sposób danych finansowych konkurencji już nie
    wspominam.

    Pix

  • 7. Data: 2002-11-17 12:33:09
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    > Jacku, nie czytałeś *naszych* narzekań że odbiorca faktury
    > *odpowiada* (ciągle) za to, że odliczony VAT został zaksięgowany
    > - a *nie ma jak* sprawdzić ?!
    No pewnie że słyszałem i czytałem,tylko takie rozwiązanie mi się nie
    podoba i dlatego chciałem poczytać opinię innych o tym "uszczęśliwianiu"
    podatników i danie im możliwoiści kontroli.To jest mniej więcej tak jak
    to,że "mały" może żądać od "dużego" odsetek za nieterminową zapłatę.Po
    co taka ustawa która nic nie rozwiązuje.Zresztą i przed nią mógł,tylko
    co z tego.Zatory jak były tak są.Już widzę jak "duży" obraża się na moje
    zapytanie o deklarację VAT.Jak ja śmiem go sprawdzać,przecież on jest
    uczciwy itd.Znowu poszli na skróty,zwalając wszystko na podatnika.A poza
    tym jak już zostało napisane,skąd ja mam wiedzieć dostając kopię
    deklaracji,że akurat z mojej f-ry VAT został zapłacony?Jeśli ja
    wystawiając tylko kilkanaście faktur miesięcznie mam wystawić jeszcze
    jakieś kilkanaście innych kwitów i przyjąć kilkanaście osób chcących
    popatrzeć sobie w moje ewidencje,to serdecznie dziękuję.A dlaczego
    "któś" ma przeglądać moją dokumentację i "wnosić mi błoto do biura"?

    > Nikt cię nie zmusza :)
    Niby racja,ale połowiczna.
    Jacek

  • 8. Data: 2002-11-18 07:54:50
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Nov 2002, grzess wrote:
    [...]
    >+ jaka to ochrona skoro sprzedawca moze w miesiacach nastepnych skorygowac
    >+ deklaracje i slad po transakcji ginie,

    Ja wiem...
    - oryginalny wpis do ES (u sprzedawcy)
    - stara deklaracja (w US)
    To że z *deklaracji* można mało wyczytać to prawda :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-11-18 13:54:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > - oryginalny wpis do ES (u sprzedawcy)
    > - stara deklaracja (w US)
    > To że z *deklaracji* można mało wyczytać to prawda :(

    Jacem Ma racje.

    jakimi dokumentami trzeba dysponowac, by stwierdzic ze "macro" ujello w
    deklaracji
    VAT MOJA fakture ?

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-11-19 11:21:42
    Od: "graszka" <g...@u...wp.pl>

    W temacie - przy okazji takich dyskusji zawsze zastanawiam się jak to robią
    w cywilizowanych krajach?
    Gdzieś tam cała ta papierologia jest mniejsza, gospodarka się nie wali,
    wpływy do budżetu są - i owszem. Mamy klienta, który ma firmę w Norwegii i
    bardzo sobie chwali sprawność całego systemu (mimo wysokich podatków akurat
    tam).
    Kurczę, czy u nas tak być nie może. Poza podatkami, oczywiście, bo i tak
    niemałe są.
    Graszka