  • 1. Data: 2002-11-16 13:20:00
    Temat: Cło od książki
    Od: Rafał Stepanczenko <s...@k...bial.pl>

    Załóżmy, że zamawiam w księgarni internetowej w USA książkę. Płacę za nią i
    za wysyłkę z góry przelewem. Ze Stanów księgarnia wysyła ją do mnie przez
    UPS. I tu powstaje pytanie: Czy będę musiał zapłacić cło od książki przy
    jej odbiorze? Sprawa jest dla mnie ważna, bo zależy mi na tej książce, a i
    bez ewentualnego cła sporo mnie to wyniesie (98$ za książkę + 30$ za
    wysyłkę).

    Z góry dzięki za odpowiedzi
    Stefanek

  • 2. Data: 2002-11-16 18:57:23
    Temat: Re: Cło od książki
    Od: "JK" <j...@p...onet.pl>

    "Rafał Stepanczenko" <s...@k...bial.pl> wrote in message
[...]

    Nie zamawiaj przez zadna firme kurierska bo zaplacisz clo a i przesylka
    polezy w UC z tydzien, a moze wiecej.
    Zamow normala /standard mail/ poczta i jesli mozliwe bez zadnych papierow
    jak invoice czy packing list.

  • 3. Data: 2002-11-17 06:48:16
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "Rafał Stepanczenko" <s...@k...bial.pl> napisał w
    wiadomości news:ar5god$51d$1@korweta.task.gda.pl...
[...]

    xxxxxxxxxx

    Nalegaj aby wysłali Ci USPS (czyli pocztą) lotniczą, a dokumenty
    transakcji osobno.
    Wysyłka wyjdzie taniej, a celnicy na granicy się nie przyczepią.

    Zresztą, od książek z ISBN cło i VAT wynoszą i tak 0%.

    Pozdrawiam,

    GreGG

  • 4. Data: 2002-11-19 07:52:17
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wysyłka wyjdzie taniej, a celnicy na granicy się nie przyczepią.
    >
    > Zresztą, od książek z ISBN cło i VAT wynoszą i tak 0%.

    Tylko odprawa celna kosztuje :-(.

    Krzysztof