  • 1. Data: 2002-11-16 16:25:03
    Temat: Jak zaksiegowac OC i AC
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    Witam

    Pytanie moze banalne, ale nie bardzo wiem jak mam sobie zaksiegowac
    oplacenie skladnki OC i AC za samochod. Czy wystarczy tylko kopia
    potwierdzenia przelewu ? Czy sama polise tez mam skopiowac i przechowywac
    dla US ?

    Sebasto

  • 2. Data: 2002-11-16 19:24:56
    Temat: Re: Jak zaksiegowac OC i AC
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sebasto napisał:
> [...]
    > oplacenie skladnki OC i AC za samochod. Czy wystarczy tylko kopia
    > potwierdzenia przelewu ? Czy sama polise tez mam skopiowac i przechowywac
    Jeżeli stosujesz metode kasową, to istotne jest potwierdzenie zapłaty i
    polisa (na potwierdzenie czego dotyczyło ubezpieczenie), jeżeli
    memoriałową - to istotna jest tylko polisa.

    Sprawdzona procedura - robisz ksero polisy i wpinasz do dokumentów
    księgowych z dopiskiem "oryginał w dokumentach wozu".
    Kiedy polisa będzie juz nieważna, wymieniasz ksero na oryginał.
    W razie kontroli w ciągu roku masz przeciez oryginał, ale niekoniecznie
    w dokumentach księgowych - np. OC musisz mieć ze sobą w samochodzie-
    wystarczy że w razie potrzeby możesz je pokazać.
    AC też niekoniecznie możesz chciec dziurkowac i opisywać kiedy jest
    nadal ważne.

    Jednak na ogół kontrole podatku dochodowego dotyczą "zamkniętych" lat, a
    więc takich w których powinienes miec już oryginały polis.

    Trzeba tylko pamietac, żeby nie wyrzucać starych polis!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl