    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: znowu bony
    Date: Tue, 5 Nov 2002 00:29:49 +0100

    On Mon, 4 Nov 2002, Karol wrote:

    >+ Czy moze mi ktos wyjasnic jak tworza sie takie plotki?

    Przez czytanie w prasie (GP, zdaje się, dla przykładu)
    interpretacji że nie tylko wydawanie ale *również realizacja*
    da się wyinterpretować jako łamanie ustawy.
    W dzisiejszej GP ponownie, ale zupełnie "bez związku" z kwestią
    daty realizacji jest poruszony jeden z elementów łamigłówki:
    wydanie bonu nie jest realizacją zakupu...
    (tym razem chodzi o VAT - zauważ ciekawostkę: niewątpliwie
    zakup towaru w sklepie podlega VATowi. Pytanie gdzie "wcina"
    VAT jeśli po drodze jest bon ?? - oczywiście to może być
    bez znaczenia przy operacjach zwolnionych z VAT, ale sama
    idea "zniknięcia" VATu - tj. jego "uwidocznienia" z okazji
    niemożliwości wystawienia faktury, bo to że trzeba go
    ZAPŁACIĆ to nie wątpimy :[ - jest ciekawa :)).

    >+ Czy w Polsce całe prawo tworzy sie w "kolejkach do magla"?

    Nie, tak to powstają obyczaje niecięcia cytatów i pisania
    przed (cytatami) ;)

    >+ Pozdrawiam,

    Wzajemnie :)
    - Gotfryd
    (i bez urazy poproszę, i cięcie - jakieś 30 linii)
    [...]