    From: "Matovy" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: znowu bony
    Date: Tue, 5 Nov 2002 08:46:03 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@195.117.118.150

    Użytkownik "ANIA" <l...@k...com.pl> napisał w wiadomości
    news:4161-1036424434@213.17.164.114...

    > Użytkownik "Kiciek" <m...@d...pl> napisał w wiadomości

    ustawa o zakazie nieuczciwej konkurencji bedzie od przyszlego tygodnia
    zakazywala hipermarketom sprzedazy bonow towarowych - jezli chodzi o
    kwestie podatkowe (zasady opodatkowania i zwolnienia od podatku nic sie nie
    zmieni - wolne od podatku jesli srodki pochodza z ZFŚS i nie przekroczy sie
    limitu kwotowego). Ograniczenia nie beda dotyczyly bonow, ktore mozna
    realizowac w roznych sklepach w tym malych) / sieciach a nie tylko w jednej
    (emitenta bonu)
    Jezeli chcesz kupic bony, wystarczy do konca tygodnia podpisac umowe z
    marketem - platnosc i wydawanie bonow mozesz zorganizowac np przed swietami)

    co do sensownosci pomyslu mozna miec kilka zstrzezen:
    1. bonow "uniwersalnych" jeszcze nie ma
    2. teraz kupujac bony dla pracownikow moglem wynegocjowac w sklepie upust -
    ja zaplacilem za bony mniej lub moglem dac pracownikom wiecej bonow za dana
    kwote (na jedno wychodzi - teraz ten upust zjedza posrednicy)
    3. nawet jesli pracownik dostanie bon, ktory bedzie mogl wykorzystac i w
    TESCO i u pana Rysia w sklepiku na rogu, to i tak pojedzie do hiper bo tam
    za 100 zl kupi duuuzo wiecej

    no ale to juz kolejny po ustawie o kredycie konsumenckim przejaw dobrych
    checi z ktorego nic nie wynikło