  • 11. Data: 2006-01-10 13:45:49
    Temat: Re: zona maluje obrazy i je sprzedaje
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hikikomori San wrote:

    > Na moj rozum sprzedajac obraz jest jakas umowa kupna-sprzedazy. I niby
    > do 1000 pln si enei podatkuje, a powyzej jakies 2%, ale niebawem US
    > dostrzeze, ze ta dzialalnosc ma cechy dzialalnosci gospodarczej i sam
    > sobie naliczy podatki... Tak jak z ludzmi z Allegro.

    A ytak poza tym nie mieszaj 2% PCC z dochodowym. Bo tu akurat problemem
    jest dochodowy.

  • 12. Data: 2006-01-10 14:46:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > A ytak poza tym nie mieszaj 2% PCC z dochodowym. Bo tu akurat problemem
    > jest dochodowy.

    Nie uwazam, ze mieszam :)
    2% PCC by bylo dobrze, gdyby to byla sprzedaz incydentalna. Jednakze -
    tak jak na allegro - incydentalnie nie moze byc 3 razy to samo w
    miesiacu, i potem kolejne 3 x to samo w kolejnym miesiacu. Wiec gdyby to
    byl "babciny obraz" sprzedany, bo potrzebas gotowki, bo sie nei podoba,
    bo tak to byloby od tego 2% jesli kwota wieksza od 1000 PLN.
    Ale w ww. wypadku to rozwiazanie nie wchodzi w gre.

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 13. Data: 2006-01-10 15:15:10
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    nie rozumiem co to 2% PCC?

    a poza tym dlaczego od babcinego obrazu mam placic podatek?

    alojzy

  • 14. Data: 2006-01-10 15:53:57
    Temat: Re: 1000 zl ?
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2006 14:41:57 +0100, slonzok62 napisał(a):

    > witanko
    > Hiri................
    > 1000 zl na rok, na miesiac?
    > daj mi moze jakiegos linka
    > z goreczki dzieki

    Tak bez likna - ja chciałbym codziennie ( otrzymywać rzecz jasna) ;)

    --
    Mieczysław
    ----

  • 15. Data: 2006-01-10 18:29:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    slonzok62 wrote:
    > witanko
    >
    > nie rozumiem co to 2% PCC?
    Podatek od czynności cywilno-prawnych
    Ustawa o podatku od czynności cywilno-prawnych

    > a poza tym dlaczego od babcinego obrazu mam placic podatek?
    Bo takie jest prawo.
    Nie od obrazu, tylko od umowy kopna-sprzedaży obrazu.
    2% od faktu, że zaistniała transakcja.
    Nie płaci się podatku, jeżeli kwota transakcji nie przekroczy 1000 zł.

  • 16. Data: 2006-01-10 21:29:36
    Od: "W.R." <wojciech_beztego@beztego_ratymirski.net_beztego>

    Dnia 01/10/2006 16:15:10 +0100
    "slonzok62" <s...@a...de>
    napisal(a):

    > a poza tym dlaczego od babcinego obrazu mam placic podatek?

    Od większych nonsensów się płaci podatek, bo PCC to jeden z tych
    podatków, które sa mało zdroworozsądkowe.
    Ja cały czas nie mogę pojąć za co pobiera się PCC od wpisu np. hipoteki
    do ksiąg wieczystych (niezależnie od opłat sądowych oczywiście). Takie
    państwo, na wszystkim łapę położy.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 17. Data: 2006-01-10 23:00:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, slonzok62 wrote:

    > 1000 zl na rok, na miesiac?

    ...od UMOWY.
    Ale to jest PCC. Jeden z możliwych podatków :)

    A u nas nie ma zasady że "tylko jeden podatek sie należy
    i jak się go zapłaci to już z górki". Często w rachubę
    wchodzi kilka podatków (np dochodowy VAT i akcyza naraz).

    Zaś zwolnienie od podatku dochodowego owszem, jest,
    ale dotyczy *rzeczy* które zostały *nabyte*.

    Czyli kupione, otrzymane w darowiźnie albo jakoś tak.
    I do tego były *używane* przez pół roku.

    Ale *nie* w przypadku jak zostały *wyprodukowane* przez
    tego co je sprzedał.

    Wniosek: w takim przypadku nie przysługuje zwolnienie
    z podatku dochodowego!

    Nadto "sprzedaż własnej produkcji" stawia pytanie o VAT...
    (oczywiście jest zwolnienie, chodzi o podleganie pod VAT).

    Dodatkowo dochodzi pytanie czy obraz traktować jako "rzecz":
    bo to jest "egzemplarz utworu" stanowiący również majątkowe
    prawo autorskie....

    Jakby nie patrzeć - IMHO należą się *dwa* podatki:
    - dochodowy i VAT
    *albo*
    - dochodowy i PCC
    ...chyba że jest zwolnienie z podleganiem pod VAT, wtedy:
    - tylko dochodowy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-01-10 23:03:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, sg wrote:

    > no racja, ale ja mialem raczej na mysli legalne dzialanie zarobkowe

    Dostosowałem się do twojego smileya :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)