    From: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zus z-17 pytanie odnosnie zaokraglenia
    Date: Sat, 29 Sep 2007 12:04:25 +0200

    Nikiel ;-) napisał(a):
    > Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:fdjv6m$obc$1@inews.gazeta.pl...
    > wpisuje
    > zaokraglonej.
    >
    > Nie mam druku przed oczami, ale powiem jak ja to robię.
    > Przy obliczaniu podatku oczywiście zaokrąglam podstawę do pełnych
    > złotówek. I pierwszą kwotę podatku podaje taka jak mi wychodzi z
    > podstawy (tj. 19%) bez zaokrągleń, a drugą to zaokrągloną (ewentualnie
    > minus 47,71 i potem zaokrągloną) - czyli tą którą faktycznie
    > potrącam/odprowadzam do us.

    pierwsza niezaokgraglona (z 2 miejscami po przecinku) a druga do pelnego
    zlotego?

    czyli na przykladzie, zasilek wynosi 842,56 zł brutto, to przypis
    podatku wyniesie: 843 * 0,19 = 160,17, a zaliczka 160 zl ?
    (czy w przypadku przekroczenia progu podatkowego stosuje wyzsza stawke
    podatku podobnie jak przy liczeniu podatku za wynagrodzeine? I to samo
    pytanie dotyczy umowy zleceni czy o dzielo, czy tam zawsze jest 19% czy
    stosuje sie zasady ogolne)

    No i jeszcze jedno wazne pytanie, a co jezeli praciownik otrzyma w
    trakcie miesiaca i pensje i zasilek ALE przy wyliczaniu podatku(na
    liscie plac) okaze sie ze bedzie trezba go obnizyc (po porownaniu ze
    skladka zdrowotna) do tego stopnia iz bedzie on mniejszy niz wynikaloby
    to przy wyliczeniach
    na potrzeby dokumentu zus z-17. Co wtedy wpisuje do druku zus z-17 ? :)

    P.
    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s