  • 1. Data: 2007-09-28 22:28:39
    Temat: zus z-17 pytanie odnosnie zaokraglenia
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!

    W rubryce 9. Przypis Podatku zaokragla sie podatek czy nie?
    (w ksiazce u mnie sie chyab rabneli dlatego pytam), czy tam sie wpisuje
    bez zaokraglenia a dopiero w rubryce 10. kwote potraconej zaliczki
    zaokrklaglam do pelnego zlotego?

    No i jak sie ma to do ogolnych zsad wyliczania podatku, czy podstawe
    wyliczenia podatku (tu zasilku) zaokrąglam do pelnego zlotego? bo w
    ksiazce nie mam podstawy (czyli zasilek brutto pozycja 8.) zaokraglonej.

    pozdrawiam

    --
    IDZ NA WYBORY! Albo ONI zagłosują ZA CIEBIE!
    http://pl.youtube.com/watch?v=KHoe8S_HF7s

  • 2. Data: 2007-09-29 08:06:49
    Temat: Re: zus z-17 pytanie odnosnie zaokraglenia
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fdjv6m$obc$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wyliczenia podatku (tu zasilku) zaokrąglam do pelnego zlotego? bo w
    > ksiazce nie mam podstawy (czyli zasilek brutto pozycja 8.)

    Nie mam druku przed oczami, ale powiem jak ja to robię.
    Przy obliczaniu podatku oczywiście zaokrąglam podstawę do pełnych
    złotówek. I pierwszą kwotę podatku podaje taka jak mi wychodzi z
    podstawy (tj. 19%) bez zaokrągleń, a drugą to zaokrągloną (ewentualnie
    minus 47,71 i potem zaokrągloną) - czyli tą którą faktycznie
    potrącam/odprowadzam do us.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2007-09-29 10:04:25
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > podstawy (tj. 19%) bez zaokrągleń, a drugą to zaokrągloną (ewentualnie
    > minus 47,71 i potem zaokrągloną) - czyli tą którą faktycznie

    pierwsza niezaokgraglona (z 2 miejscami po przecinku) a druga do pelnego
    zlotego?

    czyli na przykladzie, zasilek wynosi 842,56 zł brutto, to przypis
    podatku wyniesie: 843 * 0,19 = 160,17, a zaliczka 160 zl ?
    (czy w przypadku przekroczenia progu podatkowego stosuje wyzsza stawke
    podatku podobnie jak przy liczeniu podatku za wynagrodzeine? I to samo
    pytanie dotyczy umowy zleceni czy o dzielo, czy tam zawsze jest 19% czy
    stosuje sie zasady ogolne)

    No i jeszcze jedno wazne pytanie, a co jezeli praciownik otrzyma w
    trakcie miesiaca i pensje i zasilek ALE przy wyliczaniu podatku(na
    liscie plac) okaze sie ze bedzie trezba go obnizyc (po porownaniu ze
    skladka zdrowotna) do tego stopnia iz bedzie on mniejszy niz wynikaloby
    to przy wyliczeniach
    na potrzeby dokumentu zus z-17. Co wtedy wpisuje do druku zus z-17 ? :)

    P.

  • 4. Data: 2007-09-29 10:19:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    A ja się tak zastanawiam - da się obejśc tego pop*** zusa,
    i nie bawic się w rpzerwy na karmienie, chorobowe i inne
    i po prostu płacić całość pensji? Powiedzmy że jestem dobry wujek
    i ufam swoim pracownikom i nie mam zamiaru się tarmosić z urzędasami
    i papierkami?

  • 5. Data: 2007-09-29 10:23:25
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fdl7v9$39v$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > czyli na przykladzie, zasilek wynosi 842,56 zł brutto, to przypis
    > podatku wyniesie: 843 * 0,19 = 160,17, a zaliczka 160 zl ?

    Tak. Ja tak robię. Kontrola zus nie miała zastrzeżeń. Ale imo to nie
    jest takie ważne. Przecież potem to do niczego nie jest potrzebne -
    szczególnie jak robi się wypłatę zasiłków razem ze zwykłą listą płac.

    > (czy w przypadku przekroczenia progu podatkowego stosuje wyzsza stawke
    > podatku podobnie jak przy liczeniu podatku za wynagrodzeine?

    Tak.

    > pytanie dotyczy umowy zleceni czy o dzielo, czy tam zawsze jest 19%
    czy
    > stosuje sie zasady ogolne).

    Tu masz 19% i tyle. Podatnik sam we własnym zakresie przy rocznym
    rozliczeniu to uwzględni.

    [btw. trochę inaczej jest przy prawach autorskich czy takich tam. Tam
    jest jakoś 20%, była nawet dyskusja na tej grupie. Jak cię to interesuje
    to sobie poszukaj, bo nie chcę wprowadzać w błąd, ale to były jakieś
    szczególne przypadki. Ja się z takim osobiście nie spotkałam.]

> [...]
    wynikaloby
    > to przy wyliczeniach
    > na potrzeby dokumentu zus z-17. Co wtedy wpisuje do druku zus z-17 ?
    :)

    Hm.. podatku nie obniżasz, to się obniża składkę zdrowotną to wysokosci
    podatku (ale i tu bierzesz pod uwagę sumę podatku - więc chyba trudno by
    było aby się składka zdrowotna w takich przypadkach obniżała).

  • 6. Data: 2007-09-29 11:39:44
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > czy
    >
    > Tu masz 19% i tyle. Podatnik sam we własnym zakresie przy rocznym
    > rozliczeniu to uwzględni.

    a jezeli jest u mnie zatrduniony na umowe o prace i do tego na umowe
    zlecenie, przekroczyl drugi prog, to jak go traktuje podatkowo ? :)

> [...]
    > to sobie poszukaj, bo nie chcę wprowadzać w błąd, ale to były jakieś
    > szczególne przypadki. Ja się z takim osobiście nie spotkałam.]

    orientujesz sie jaki byl temat i kiedy mniejwiecej?

> [...]
    > podatku (ale i tu bierzesz pod uwagę sumę podatku - więc chyba trudno by
    > było aby się składka zdrowotna w takich przypadkach obniżała).

    zamieszalem troche, chodzi mi o skladka zdroowotna odliczoną ktora
    odejmuje od podatku przed wplata do urzedu.

  • 7. Data: 2007-09-30 07:21:21
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > zamieszalem troche, chodzi mi o skladka zdroowotna odliczoną ktora
    > odejmuje od podatku przed wplata do urzedu.

    cosmi sie wydaje ze takiego przypadku nie bedzie, bo zasilek wyplacany
    przez pracodawce nie wchodzi (??) do podstawy wymiaru ub zdr.

  • 8. Data: 2007-09-30 11:23:47
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:fdnipb$grj$1@inews.gazeta.pl...
    > cosmi sie wydaje ze takiego przypadku nie bedzie, bo zasilek wyplacany
    > przez pracodawce nie wchodzi (??) do podstawy wymiaru ub zdr.

    Dokładnie ;)

  • 9. Data: 2007-10-01 10:36:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Sep 2007, Sowiecki Agent wrote:

    > a jezeli jest u mnie zatrduniony na umowe o prace i do tego na umowe
    > zlecenie, przekroczyl drugi prog, to jak go traktuje podatkowo ? :)

    A do ustawy byś tak łaskawie nie zajrzał? ;)
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 41
    1. Osoby fizyczne prowadzšce działalnoœć gospodarczš, osoby prawne
    i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemajšce
    osobowoœci prawnej, które dokonujš œwiadczeń z tytułu działalnoœci,
    o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom okreœlonym
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w art. 3 ust. 1, sš obowišzane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem
    ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosujšc do dokonywanego
    œwiadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów
    w wysokoœci okreœlonej w art. 22 ust. 9 oraz o potršcone przez płatnika
    w danym miesišcu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b),
    najniższš stawkę podatkowš okreœlonš w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ano bardzo szczególne.

    > Ja się z takim osobiście nie spotkałam.]
    >
    > orientujesz sie jaki byl temat i kiedy mniejwiecej?

    Ja się nie orientuję. Ale odesłać do ustawy mogę ;)

    Art. 29
    1. Podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    przez osoby, o których mowa art. 3 ust. 2a, przychodów:

    1) z działalnoœci okreœlonej w art. 13 pkt 2 i 6-9 oraz z odsetek, z praw
    autorskich [...] - pobiera się w formie ryczałtu w wysokoœci 20% przychodu,

    ...goto art.3.2a:

    Art. 3
    1. Osoby fizyczne, [...]
    2a.Osoby fizyczne, jeżeli nie majš na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    miejsca zamieszkania [...]

    ...i tyle :)

    pzdr, Gotfryd