    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwolnienie od kasy fiskalnej
    Date: Sun, 7 Jan 2007 22:44:51 +0000 (UTC)

    Dnia 07.01.2007 groups <g> napisał/a:

    > W moim przypadku jeszcze się to nie zdażyło.
    > Zawsze jak klient płaci to pisze za co - albo nr pro-formy albo nazwę konta
    > Ale nawet jeśli by wpisał jakąś głupotę to przecież:
    > są jego dane na przelewie, dane na pro-formie, zamówienie ze stron www
    > na konto. hm... chyba tak to działa.. można udowodnić za co jest wpłata.

    1. klienci potrafią zrobić np. "wpłatę własną" w banku, wysyłać z cudzego
    konta, mylić się albo wpłacać na poczcie, gdzie się pani nie będzie chciało
    wpisać tytułu i dostajesz przelew z tytułem "wpłąta w UP 9308753094875" i
    tyle. Wtedy robi się kłopot jak to skutecznie powiązać.

    2. proforma to żaden tam dowód, jakiś świstek papieru, który sam
    produkujesz. Jakbyś wystawił proformę Kaczorowi Donaldowi, to dla US
    miałoby to być dowodem, że kupuje u Ciebie hosting? :)

    3. jak się nad tym wszystkim zastanowisz, to w końcu dojedziesz do wniosku,
    że 500 zł to nie jest jakoś szczególnie duża cena spokoju. A tyle kosztuje
    najtańsza kasa po uwzględnieniu wszystkich odliczeń.

    > Ale gdyby ... to czy w tym przypadku nie działa wtedy limit 20 tyś?
    > hm..

    To jest wielka zagadka, do której rozwiązania prowadzi znajomość zasad
    logicznego rozbioru tak skopmlikowanego aktu prawnego, jak to
    rozporządzenie. Bez doktoratu z prawa - ani rusz. Ja się skłaniam ku
    tezie, że limit kwotowy leci 'niezależnie' od innych, czyli że po
    przekroczeniu 20 tys (swoją drogą - skoro sprzedawałeś w poprzednim roku,
    to teraz masz już limit 40 tys) trzyma Cię od braku kasy jedynie cienka
    nitka tego zwolnienia 'na dobrze opisane przelewy'.
    --
    Samotnik