  • 1. Data: 2004-05-29 19:41:16
    Temat: zwolnienie przedmiotowe z Vat a deklaracja Vat-7
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    prowadze dzialanosc gospodarcza, jestem zarejestrowana jako platnik VAT, ale
    rodzaj wykonywanej dzialalnosci jest przedmiotowo zwolniony z VAT, to czy
    musze wypelniac co miesiac deklaracje VAT-7?

  • 2. Data: 2004-05-30 05:40:14
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    i jeszcze jedno pytanie - jesli deklaracje trzeba wypelniac, to czy musze do
    niej wpisywac zakupy, skoro wszystkie sa zwiazane z dzialalnoscia zwolniona z
    Vatu?

  • 3. Data: 2004-05-30 05:49:19
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

> [...]
    > rodzaj wykonywanej dzialalnosci jest przedmiotowo zwolniony z VAT, to czy
    > musze wypelniac co miesiac deklaracje VAT-7?
    W/g mnie musisz, mozesz jednak ubiegac sie o zwolnienie podmiotowe.

    Maciej

  • 4. Data: 2004-05-30 07:45:22
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    Maciej Przyboś <m...@i...com> napisał(a):

    > ale
    > W/g mnie musisz, mozesz jednak ubiegac sie o zwolnienie podmiotowe.
    >
    > Maciej

    cytuje za serwisem money.pl: "Wszyscy podatnicy podatku VAT są obowiązani do
    składania w urzędzie skarbowym deklaracji podatkowej VAT-7 , za wyjątkiem
    podatników, którzy korzystają ze zwolnienia podmiotowego od podatku VAT (art.
    14) lub wykonują czynności objęte zwolnieniem przedmiotowym."

    To ostatnie dotyczy właśnie mojej działalności. Więc już sama nie wiem...
    A jeśli jednak mam składać te deklaracje, to czy muszę tam wpisywać moje
    zakupy, skoro wszystkie są związane z działalnością zwolnioną od Vatu, bo
    innej nie prowadzę i w związku z tym nigdy nie odliczam vatu od żadnych
    zakupów?

  • 5. Data: 2004-05-30 20:46:02
    Od: "Maciej Przyboś" <m...@i...com>

    > To ostatnie dotyczy właśnie mojej działalności. Więc już sama nie wiem...
    Faktycznie.. troche to dziwne, bo badz co badz musisz jakos powiadomic US ze
    nie skladasz VAT7 bo nie musisz a nie ze zapomnialas.
    Ja bym sie staral o zwolnienie podmiotowe.

    Maciej

  • 6. Data: 2004-05-31 08:24:15
    Od: "weronika" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Przyboś" napisał w wiadomości :> > Ja bym sie staral o
    zwolnienie podmiotowe.

    Coś mi nie pasuje;) Wg mnie, zwolnienie przedmiotowe, jest zwolnieniem
    bezwzględnym ze względu na PRZEDMIOT ( rodzaj wykonywanych usług lub rodzaj
    sprzedawanych towarów) , natomiast podmiot np rozpoczynający działalność lub
    osiągający niewielkie obroty może się starać o zwolnienie podmiotowe ( dla
    podmiotu, czyli dokonującego sprzedaży). Posiadając zwolnienie przedmiotowe
    nie trzeba prowadzić ewidencji VAT , ani sporządzac miesięcznych deklaracji
    VAT7. Tym samym nie ma obowiązku prowadzenia rejestru zakupów VAT, gdyż
    podatek ten wynikający z faktur zakupów NIE PODLEGA odliczeniu. Zakupy
    trzeba jednak ewidencjonować ( w wartosci brutto) dla potrzeb podatku
    dochodowego w KPiR ( zakładam, że wybrano zasady ogólne opodatkowania pdof).
    Inaczej jest przy zwolnieniu podmiotowym- mimo braku obowiązku skladania
    deklaracji ISTNIEJE obowiązek prowadzenia uproszczonej ewidencji dla potrzeb
    VAT ( choćby dla udowodnienia, że np. obroty narastająco nie przekroczyły
    limitu powodującego utratę zwolnienia) Tym samym ktoś posiadający zwolnienie
    przedmiotowe, nie ma sensu by starał się o podmiotowe, tymbardziej, że nie
    obowiązuje go limit sprzedaży!. Dla 'spokojnosci'- należałoby siegnąc do
    kopii druku rejestracyjnego VAT R i NIP1 i sprawdzic czy skladając go do US
    ' z rozpędu' nie zaznaczono kwadracika deklarującego skladanie miesiecznych
    deklaracji VAT. Wtedy nalezy dokonać aktualizacji ww druków i ewentualnie
    dołączyć pismo wyjaśniające.
    pozdr. weronika:)
    "ale to tylko moje zdanie";)

  • 7. Data: 2004-05-31 08:39:35
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    weronika <w...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > deklaracji VAT. Wtedy nalezy dokonać aktualizacji ww druków i ewentualnie

    no wlasnie, aktualizacja w moim przypadku bedzie chyba konieczna i dlatego
    chcialabym jeszcze sie upewnic, ze w drukach Vat-7 nie musze wpisywac moich
    zakupow, bo nigdy nie odliczalam Vatu
    dziekuje
    masia

  • 8. Data: 2004-06-02 11:50:23
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

> [...]
    czy
    > musze wypelniac co miesiac deklaracje VAT-7?

    napisz podanie o zwolnienie z obowiązku składania VAT7 w roku podatkowym
    do naczelnika us w związku z prowadzeniem działalności zwolnionej z vat
    i nie prowadzenia jednoczesnie działalności objetej vatem.wtedy będzies
    miała pewność i konkretny papier
    --
    pozdrawiam

    Opix