  • 1. Data: 2004-03-24 13:38:00
    Temat: Refundacja kosztów za okulary do pracy przy komputerze
    Od: zikom <x...@w...pl>

    Kupując okulary do pracy przy komputerze i chcąc mieć zrefundowany
    częściowy koszt zakupu, (zgodnie z ustawą) muszę mięć wystawioną fakturę
    na siebie czy na firmę w której pracuję. Ja mam fakturę wystawioną na
    siebie i mam problem z księgową :-(.
    --
    zikom(at)wp.pl
    odpowiadajac usun wszystkie x w adresie

  • 2. Data: 2004-03-24 14:07:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik zikom napisał:
> [...]
    > częściowy koszt zakupu, (zgodnie z ustawą) muszę mięć wystawioną fakturę
    > na siebie czy na firmę w której pracuję. Ja mam fakturę wystawioną na

    Ja bym powiedziała że to księgowa ma problem z Tobą. ;-)
    Bo firma nie refunduje a KUPUJE. A jak firma kupuje to musi miec fakturę
    na siebie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-24 16:05:29
    Od: zikom <x...@w...plx>

    > Ja bym powiedziała że to księgowa ma problem z Tobą. ;-)
    > Bo firma nie refunduje a KUPUJE. A jak firma kupuje to musi miec fakturę
    > na siebie.

    Jak kupuje to może kupić takie za 10 zł. ;-)
    Czy w takim razie nie mam możliwości odzyskania części kasy :-(

    Żona kupiła na siebie i firma pokryła jej część kosztów bez żadnego
    problemu. W mojej firmie jest tylko zarządzenie o wysokości pokrycia
    kosztów w wysokości 130zł.
    --
    x...@w...pl
    odpowiadajac usun wszystkie x

  • 4. Data: 2004-03-24 18:56:44
    Od: "Basia lub Damian" <d...@p...onet.pl>

    faktura musi byc na firme, ktora refunduje okulary

    Pozdrawiam
    Baska

  • 5. Data: 2004-03-27 10:14:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Mar 2004, zikom wrote:

    >+ Kupując okulary do pracy przy komputerze i chcąc mieć zrefundowany
    >+ częściowy koszt zakupu, (zgodnie z ustawą)

    A którą ? Bo poczytałem wypowiedzi, przejrzałem co tam w Internecie
    leży i widzę że to co najwyżej rozporządzenie daje prawo do uznania
    za koszt owych okularów - na tej zasadzie że ono (rozporządzenie)
    nakazuje kupić okulary dla pracownika :)
    Ze znaleznionych komentarzy:
    http://www.energetyka.elblag.pl/0112/okulary/okulary
    .html
    "Pracodawca nie jest obowišzany do pokrywania kosztów za jakiekolwiek
    okulary, które zostały wykonane w zwišzku z badaniami okulistycznymi
    przeprowadzonymi z własnej inicjatywy pracownika."

    --
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-03-27 12:36:56
    Od: zikom <x...@w...plx>

    > A którą ?

    Zgodnie z § 5 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 1
    grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach
    wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U. Nr 148, poz. 973)

> [...]
    > za koszt owych okularów - na tej zasadzie że ono (rozporządzenie)
    > nakazuje kupić okulary dla pracownika :)

    Czyli kto fizyczne ma to kupić?
    Chyba jednak pracownik, przecież musi iść osobiście żeby mu dopasowali do
    jego rozstawu oczu :-)

> [...]
    > okulary, które zostały wykonane w zwišzku z badaniami okulistycznymi
    > przeprowadzonymi z własnej inicjatywy pracownika."

    Stosowne zaświadczenie lekarskie posiadam i ocenę stanowiska pracy BHP w
    mojej firmie też. W firmie jest zarządzenie wewnętrzne na podstawie której
    można zrefundować część kosztów.
    Moje pytanie dotyczyło sposobu wystawienia faktury. Z informacji którą mam
    można mieć fakturę wystawioną na firmę lub na siebie, zależy to tylko od
    sposobu podejścia do tematu pani księgowej ;-).
    --
    pozdrawiam
    x...@w...pl