  • 1. Data: 2004-03-24 13:53:09
    Temat: VAT za paliwo a kilogramy, jak to w końcu jest?
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    > Jeżeli Twoje kombi (ciężarowe) będzie spełniało wymogi samochodu
    ciężarowego
    > czyli dopuszczalna ładowność będzie większa niż 357 kg + (ilość miejsc
    > łącznie z miejscem dla kierowcy x 68 kg) to będziesz mógł jak do tej pory
    > odliczać VAT od paliwa.
    > Mam nadzieję, że ta wiadomość na coś się przyda.

    Mam kombi z homologacją fabryczną na ciężarówkę.
    Zajmuje się serwisem komputerowym i samochód służy mi do pracy, często za
    kratką wożę sprzęt do klientów.
    Ponoć jest tak, że jak auto będzie spełniało wymogi samochodu ciężarowego,
    czyli dopuszczalna ładowność będzie większa niż 357 kg + (ilość miejsc
    łącznie z miejscem dla kierowcy x 68 kg) to będę mógł jak do tej pory
    odliczać VAT od paliwa.

    U mnie w dowodzie jest napisane:
    Dopuszczalna ładowność: 518 kg
    Liczba miejsc: 4
    Czy to znaczy że od 518 mam odjąć 4 x 68 = 518 - 272 = 246, czyli mniej niż
    357 kg.
    Szkoda, zawsze myślałem że dopuszczalna ładowność ta, która jest napisana w
    dowodzie liczona jest już po odjęciu tych 4 osób. Ale teraz myślę, że każda
    "ciężarówka" musiała mieć powyżej 500 kg, więc to pewnie jest razem z tymi 4
    osobami.
    Chociaż z drugiej strony skoro ładowność jest liczona z kierowcą i
    pasażerami to po co mi zmniejszano ilość osób w dowodzie rejestracyjnym z 5
    na 4, przecież wtedy to nie powinno mieć znaczenia?
    Nic już z tego nie rozumiem :(

    Pozdrawiam
    Mariusz