  • 1. Data: 2007-07-15 14:31:56
    Temat: Rejestr VAT i sumy - proste
    Od: "KJ" <Z...@Z...No>

    Witam,

    mam takie proste pytanko.

    Gdy tworzę rejestr VAT i mam już wszystkie pozycje wyliczone, to jak się
    tworzy podsumowanie dotyczące całkowitej wartości netto, vat, brutto danego
    rejestru? Czy można zsumować poszczególne kolumny Netto Vat i Brutto, czy
    też muszę zsumować najpierw dla np. stawki 22% VAT i później przemnożyć
    wartość netto przez 22% itd...

    Zwykłe sumowanie kolumn to złe podejście ?

    Co w przypadku osób wystawiających na podstawie stawek brutto.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-16 06:17:40
    Temat: Re: Rejestr VAT i sumy - proste
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2007 16:31:56 +0200, KJ napisał(a):

> [...]
    > rejestru? Czy można zsumować poszczególne kolumny Netto Vat i Brutto, czy
    > też muszę zsumować najpierw dla np. stawki 22% VAT i później przemnożyć

    Sumować kolumny. Zdarza się przy dużej ilości małych faktur i nietypowym
    rozkładzie prawdopodobieństwa, że na VAT-7 wyjdzie różnica między
    wartością wpisaną a wynikającą z mnożenia większa niz kilkadziesiąt
    złotych. Wtedy US potrafi pytać "czy to nie pomyłka?", ale też przyznają że
    mogło tak wyjść.

    > Zwykłe sumowanie kolumn to złe podejście ?

    Jedyne słuszne.

    > Co w przypadku osób wystawiających na podstawie stawek brutto.

    Do rejestru wpisuje się to co jest w tabelce faktury. Dla faktur brutto
    trzeba po prostu przyjać, że netto=brutto-VAT.

  • 3. Data: 2007-07-16 08:03:59
    Od: "KJ" <Z...@Z...No>

    > Jedyne słuszne.
    [...]